مسئول سازمان فضای مجازی سراج گلستان :

سید رضا حسینی کارشناس فضای مجازی با حضور در برنامه ی تلویزیونی پاسرو، در خصوص آسیب ها و فرصت ها در فضای مجازی، مطالبی رابرای آگاه سازی شهروندان گلستانی بیان کرد.

آموزش و آگاه سازی جامعه از محور های اصلی سازمان سراج است/والدین برای فرزندانشان در فضای مجازی الگو باشند

به گزارش گلستان24؛سید رضا حسینی کارشناس فضای مجازی و مسئول سازمان فضای مجازی سراج گلستان دیشب با حضور در برنامه تلویزیونی پاسرو از شبکه استانی گلستان، در خصوص فرایند کاری سازمان سراج در  فضای مجازی گفت:در این سازمان ما بر حول چند محور کار میکنیم که یکی از آنها آموزش است.

او ادامه داد:خیلی از مردم فکر می کنند که فضای مجازی تنها فقط شبکه های اجتماعی میباشد که این فرضیه نادرست است چرا که خیلی از کار های دیگر چون انمیشن،بازی ها و سایت ها جزئی از فضای مجازی هستند.

وی اظهار کرد:قسمت دیگری که سازمان سراج بر روی آن تمرکز دارد توانمند سازی افرادی است که  در فضای مجازی فعالیت می کنند و ما گام های رو برای آموزش این افراد برداشته ایم و کلاس های را نیز در این خصوص در استان برگذار کرده ایم.

مسئول سازمان فضای مجازی سراج گلستان با بیان اینکه سواد فضای مجازی یکی از شاخص ترین محور های مربوط به فضای مجازی است گفت:افراد زیادی در فضای مجازی حضور دارند و می دانند که تکنولوژی با این امکانات وارد شده ولی هنوز فرصت ها و آسیب های این فضا را نمی شناسندکه باید در این خصوص آموزش های بیشتری ببینند.

حسینی خاطرنشان کرد:سن افراد و حتی جنسیت،وضعیت تاهل در میزان و نوع تولید محتوا برای افراد باید مورد توجه قرار بگیرد و ما در این زمینه در حال کارکردن هستیم، کلاس های تربیت مربی و برگزاری همایش ها و آگاه سازی جامعه از جمله فعالیت ها ما در این سازمان است.

وی بیان داشت:افراد نگاه های متفاوتی به تکنولوژی دارند عده ای آن را فرصت و عده ای آن را تهدید می شمارند که اینگونه نیست چرا که استفاده درست از این فضا می تواند تهدید های آن را برای ما به فرصت تبدیل کند وما را از آسیب های این فضا دور نگاه دارد.

در پایان این کارشناس فضای مجازی توصیه کرد:برای استفاده درست از این فضا باید خانواده ها برخی قوانین نظیر دوری از شبکه های اجتماعی در هنگام صرف غذا، دید و بازدید و دیگر کار های روزمره را در خانواده اجرا کنند و والدین نیز به عنوان یک الگو و همراه  بدرستی فرزندان خود را در خصوص فضای مجازی آگاه و تربیت کنند. 

انتهای پیام/پ

 

ارسال نظر

آخرین اخبار