تخلفات مجازی

مسئول پلیس فتای گلستان گفت:در ۶ ماهه اول امسال موارد هتک حیثیت در گلستان افزایش داشت.

افزایش پرونده‌های هتک حیثیت در گلستان

به گزارش گلستان 24 ؛ سروان صاحبکاران مسئول پلیس فتای گلستان گفت: افزایش بیشترین پرونده‌های ارجاع شده از سوی مرجع قضایی به این پلیس مربوط به هتک حیثیت، سوء استفاده، انتشار تصاویر، فیلم‌های خصوصی و شخصی افراد می‌باشد.

سروان وحید صاحبکاران ادامه داد: مجرمین و متهمین دستگیر شده در پرونده‌های هتک حیثیت و عاملین انتشار تصاویر و فیلم‌های شخصی خانواده‌ها، در بیشتر موارد همکاران، خویشاوندان و دوستان افراد بزه دیده می‌باشند که با جلب اعتماد شاکیان و به ندرت با اقدامات فنی، تصاویر و فیلم‌های شخصی آن‌ها را دریافت کرده و مرتکب عمل مجرمانه خود شده‌اند.

سروان صاحبکاران تصریح کرد: مراجعه خانم‌ها به مراجع قضایی و انتظامی به دلیل انتشار تصاویر و فیلم‌های خصوصی رو به افزایش است و این مسئله می‌تواند یک هشدار جدی برای خانواده‌ها باشد.

این مقام انتظامی به منظور افزایش امنیت در فضای مجازی به شهروندان توصیه کرد: در استفاده از شبکه‌های اجتماعی به خصوص پیام رسان‌های موبایلی دقت نموده و از اشتراک تصاویر و فیلم‌های خصوصی در این محیط خودداری نمایند.

اینستاگرام

وی از کاربران خواست از پاسخ به پیام‌های افراد ناشناس در فضای مجازی اجتناب کرده و از برقراری رابطه دوستی با افراد غریبه در این فضا خودداری نمایند.

سروان صاحبکاران در خاتمه از هموطنان درخواست کرد در صورت مواجهه با هر گونه مشکلی در حوزه فضای مجازی، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی اعلام نمایند.

انتهای پیام/

منبع : باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار