بخشدار مرکزی گنبدکاووس خبر داد

بخشدار بخش مرکزی گنبدکاووس با اشاره به خدمات متنوع ارائه شده به مناطق آسیب‌پذیر، گفت: 10 فقره تسهیلات قرض‌الحسنه در مناطق آسیب‌پذیر به کارآفرینان اعطا شده است.

10 فقره تسهیلات قرض‌الحسنه در مناطق آسیب‌پذیر به کارآفرینان اعطا شد

به گزارش گلستان24؛ احمد آدینه صبح امروز در نشست بررسی وضعیت توسعه و عمران روستای اسلام آباد شهرستان گنبدکاووس در قالب طرح شهید شوشتری با اشاره به اینکه بخشداری پیش از آن که این روستا دارای کد رسمی شده و از یک سکونت‌گاه غیررسمی به روستای قلندرآباد الحاق شود نیز خدماتی را به مردم این منطقه ارائه می‌داد، اظهار کرد: ما در چارچوب قانون هر آنچه را که بتوانیم با تمام قوا و افتخار برای خدمت به مردم محروم منطقه به میدان عمل خواهیم آورد و با صلابت و پشتکار همکارانم و البته با توکل بر خداوند منان گام‌های محکمی را در این حوزه برخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه پیشنهاد ما به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پیرامون احداث پارک در محله اسلام آباد گنبدکاووس تکمیل و زیباسازی پارک ایجاد شده توسط دهیاری است، افزود: به نظر ما اگر بتوانیم با زیباسازی محیط و مقداری تجهیز این پارک را به مرحله بهره‌برداری واقعی برسانیم دیگر نیازی به ایجاد یک پارک جدید نیست.

بخشدار بخش مرکزی گنبدکاووس با تاکید بر اینکه موضوع دفع زباله در این محله به یک معضل اساسی تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: در این ارتباط علاوه بر اینکه شهرداری و بخشداری اقدامات خوبی را انجام داده‌اند اما همچنان دچار مشکل هستیم.

آدینه با بیان اینکه شهرداری گنبدکاووس در هفته یک‌بار زباله‌های تجمیع شده روستا در مقابل مدرسه را جمع‌آوری میکند، ادامه داد: بخشداری نیز با رایزنی که با دهیاری این روستا انجام داده است موجبات جمع آوری زباله‌ها را در هر هفته یک روز فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه از همه این فعالیت‌ها مهم‌تر فرهنگ‌سازی در درون روستا و اصلاح رفتار مردم است، تصریح کرد: باید رفتار و شیوه زندگی مردم و دفع زباله‌های آن‌ها در روستا را اصلاح کرده و نگذاریم که زباله‌ها با بی‌مبالاتی و بی‌اعتنایی به محل تجمیع مواد غیربهداشتی در مقابل منازل و کوچه‌ها تبدیل شوند.

بخشدار بخش مرکزی گنبدکاووس از اعطای 10 فقره تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغالز‌ایی به مردم این روستا خبر داد و گفت: این تسهیلات با هدف ایجاد مشاغل زودبازده خانگی و مرتبط با رشته خیاطی به متقاضیان اعطا شده است که توانسته در هر 10 مورد شغل واقعی ایجاد کند.

معاون فنی و خدمات شهری شهردار گنبدکاووس نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شهرداری صبح شنبه در همه هفته‌ها اقدام به جمع آوری زباله‌ها در روستای اسلام آباد می‌کند، تاکید کرد: در محله بدلجه نیز محل تجمیع زباله‌ها را پاک‌سازی و زمین را مسطح کردیم و با جمع‌آوری منظم زباله‌ها از انباشت آن‌ها جلوگیری می‌کنیم.

هوشنگ ابراهیم بیگی با تاکید بر اینکه در مناطق آسیب‌پذیر شهرستان گنبدکاووس 24 دامداری غیرمجاز در بافت مسکونی شناسایی شده است، گفت: با تذکر و اخطار قانونی که به آنها داده شده است تا کنون 6 مورد از آنها جمع‌آوری شده و الباقی نیز در مسیر جمع‌آوری هستند.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار