استاندار گلستان:

استاندار گلستان با اشاره به اینکه نقش جوانان نباید صرفاً در مقاطع خاص به‌کار گرفته شود، گفت: تصور برخی گروه‌های سیاسی این بود که نگاهم در یک مسیر خاص باشد اما ملاک ما در حوزه جوانان شایستگی و برخورداری از تجربیات کافی و مثبت است.

نگاه به سرمایه‌گذاران در گلستان اصلاح شود

به گزارش گلستان24؛سیدمناف هاشمی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان، با اشاره به مشکلات استان در حوزه اشتغال، اظهار کرد: نرخ 12 درصدی بیکاری در استان گلستان نشان می‌دهد با وجود اقداماتی که در حوزه اشتغال صورت گرفته وضعیت مطلوبی در استان حاکم نیست.

وی با بیان اینکه در صورتی که اقدامات زیرساختی در استان گلستان رخ ندهد رونق اقتصادی ایجاد نمی‌شود، با اشاره به تعویق در پرداخت مطالبات کشاورزان گلستانی به‌ویژه گندمکاران، گفت: ممکن است درآمد یک کشاورز طی سال، 10 میلیون تومان باشد که با این مقدار باید طی 12 ماه زندگی کند، از این رو انتظارم از مدیران استانی حل مسائل و مشکلات حوزه مرتبط با آنها است.

استاندار گلستان تأکید کرد: مدیران استانی باید مسائل مرتبط با حوزه خود را تحت هر شرایطی با مسؤولانکشوری حل و فصل کنند تا این مشکلات به مشکلات استان گلستان افزوده نشود.

* پرهیز از نگاه ناحیه‌ای و محلی برای حرکت به‌سوی توسعه گلستان

هاشمی با اشاره به اینکه بیش از 100 روستای استان گلستان از امکانات زیرساختی اولیه محروم هستند، ابراز کرد: باید تلاش کرد وضعیت آب، برق، گاز و ... برطرف شود.

وی با بیان اینکه پتروشیمی از مطالبات جدی استان گلستان است، یادآور شد: به حدود 92 هزار نفر از مردم گلستان سهام پتروشیمی واگذار شده است که شرایط واگذاری سهام، نحوه هیئت مدیره و برنامه‌های آنها، مسیر طی شده، اهداف و زیرساخت‌های آنها در دستور کار ما قرار دارد، امید است مسؤولان این کار که در قالب تعاونی فعالیت دارند با همکاری ما و نمایندگان مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی این مهم را به اهل آن بسپارند.

استاندار گلستان تصریح کرد: امیدواریم شرایط طوری باشد تا شاخص‌های استان گلستان طی دوره یک یا دو ساله با تغییر همراه باشد و آثار آن در شهرها، روستا و حوزه بیکاری تجلی یابد.

هاشمی با بیان اینکه تنوع اقوام و قدمت تاریخی استان گلستان را به استانی نمونه تبدیل کرده است، بیان کرد: تنوع اقوام در استان نشان می‌دهد، می‌توان در قالب وحدت و همدلی مسالمت‌آمیز در کنار یکدیگر زندگی کرد.

* نگاه به سرمایه‌گذاران در گلستان اصلاح شود/ استفاده از بانوان در پست‌های مدیریتی از دیدگاه‌های جدی بنده است

 وی با اشاره به ویژگی‌ها و شاخص‌های استان در حوزه‌های مختلف، بیان کرد: ویژگی‌های شاخص استان نشان می‌دهد با همدلی، همکاری و نادیده گرفتن اختلافات ناچیز می‌توان بسیاری از مشکلات و مسائل را حل کرد.

استاندار گلستان با تأکید بر اینکه برای حرکت به سوی توسعه استان باید از رویکرد و نگاه ناحیه‌ای و محلی پرهیز کرد، ابراز کرد: امید است با استفاده از ظرفیت‌های موجود به‌سوی توسعه و پیشرفت استان حرکت کنیم.

هاشمی با بیان اینکه یکی از دیدگاه‌های جدی بنده استفاده از بانوان شایسته در پست‌های مدیریتی استان است، یادآور شد: از همکارانم در کمیسیون انتصابات استانداری گلستان درخواست کردم در راستای شناسایی بانوان توانمند در حوزه‌های مختلف اقدام کنند تا گلایه وزیر کشور مبنی بر کم بودن تعداد مدیران زن در گلستان در آینده برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه نقش جوانان نباید صرفاً در مقاطع خاص به‌کار گرفته شود، خاطرنشان کرد: تصور برخی گروه‌های سیاسی این بود که نگاه ما در یک مسیر خاص باشد اما ملاک ما در حوزه جوانان شایستگی و برخورداری از تجربیات کافی و مثبت است، در واقع از جوانانی استفاده می‌کنیم که نخبه بوده و تجربیات اولیه و لازم را داشته باشند.

استاندار گلستان با بیان اینکه تلاش خواهیم کرد از اقوام مختلف در انتصابات استفاده کنیم، افزود: تلاش ما این است در استفاده از اقوام مختلف در انتصابات عدالت رعایت شود، در عین حال ممکن است به‌دلیل فقدان برخی مسؤولیت‌های سنگین در برخی از حوزه‌ها و عدم شناسایی بنده این مسأله زمان‌بر شود.

هاشمی بر مشارکت و همراهی مردم تأکید کرد و گفت: همانطور که مقام معظم رهبری و بزرگان فرمودند هر زمانی که حضور و مشارکت مردم وجود داشته باشد توفیق حاصل می‌شود که دوران دفاع مصداق بارز آن است.

وی با قدردانی از شورای تأمین استان گلستان به‌واسطه تأمین امنیت کامل در استان، اظهار داشت: امنیت جامعه امروز مرهون زحمات نیروهای سپاه پاسداران، نیروهای نظامی و امنیتی است.

استاندار گلستان با تأکید بر اینکه باید نگاه و رویکرد به سرمایه‌گذاران در گلستان اصلاح شود، تصریح کرد: ما خواستار جذب سرمایه‌گذاران هستیم نه ترک آنها به استان‌ها یا کشورهای دیگر، از طرفی علاقه‌مندیم سرمایه‌گذاران سایر نقاط کشور به استان دعوت شوند.

* نگاه دستگاه‌های اجرایی به مشکلات مردم مساعدت‌آمیز  باشد

هاشمی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی به مشکلات و موانع سر راه تولید و مردم نگاه مساعدت‌آمیز داشته باشند، ابراز کرد: از هیچ مدیری انتظار کار خلاف قانون و غیرقانونی ندارم اما از آنها می‌خواهم قوانین را با نگاه مثبت تفسیر کنند و در صورتی که مشاهده کنم مدیری با این رویکرد و نگاه به مشکلات مردم نمی‌پردازد ممکن است، نتوانم همکاری با وی را ادامه دهم.

وی با بیان اینکه تلاش مدیران تنها باید در مسیر کار باشد، خاطرنشان کرد: درب اتاق مدیران باید برای مردم باز باشد و بنده نیز هر 15 روز یا هفته‌ای یک بار ملاقات‌هایی را با کارکنان دولت یا شهروندان خواهم داشت.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار