رئیس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش استان خبرداد؛

انتخابات شورای دانش آموزی استان گلستان با مشارکت حدود 320 هزار دانش آموز با شعار " مشورت،خودباوری، تصمیم سازی، مشارکت جویی و مسئولیت پذیری" برگزارشد .

انتخابات شورای دانش آموزی استان با مشارکت حدود 320 هزار دانش آموز

به گزارش گلستان24؛ "محمد ضیایی" در حاشیه مراسم متمرکز انتخابات شورای دانش آموزی که در دبیرستان شاهد کردکوی در حال برگزاری است، ر گفتگو با خبرنگار کلاس بیست؛ اظهار کرد: بیستمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی گلستان صبح امروز همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شد و تا پایان شیفت دوم مدارس امروز ادامه خواد داشت.

وی افزود: تشکیل شورا در مدارس برای ایجاد خودباوری، حس مسئولیت پذیری و مشارکتجویی در بین دانش آموزان است تا ضمن مشورت دهی به شورای معلمان واولیا در اداره مدرسه  نقش آفرینی کنند .

رئیس اداره فرهنگی آموزش و پرورش گلستان تصریح کرد: شاخص انتخاب دانش آموزان راستی و درستی شعارهای هم کلاسی های آنان است لذا ملاحظه می شود شعارهای کاندیداها نیز قابل لمس برای همسالان است .

وی در تشریح نحوه برگزاری این انتخابات گفت: دانش آموزان در صورت تمایل دو هفته قبل از انتخابات در دفتر مدرسه ثبت نام می کنند و به مدت پنج روز قبل از انتخابات در خصوص دیدگاه ها و نظرات و برنامه های خود به تبلیغ می پردازند.

این مقام مسئول ادامه داد: ترکیب اعضای شورای دانش آموزی در مدارس ابتدایی برحسب تعداد دانش آموزان  تا 100 ، 150 و بالاتر به ترتیب پنج ، هفت و 9 نفر اصلی و و 2 نفر علی البدل می باشد .

به گفته ضیایی، دانش آموزان  پایه سوم به بالاتر می توانند علاوه بر کاندیدا شدن در رای گیری هم شرکت نمایند .

وی بیان کرد: درترکیب اعضای شورای دانش آموزی در دوره متوسط اول و دوم برحسب تعداد کل دانش آموران آن واحد آموزشی برای 250، 350، 550  و بالاتر از آن به ترتیب پنج، هفت، 9 و 11 نفره با دو عضو علی البدل انتخاب می شوند .

گفتنی است؛ از حدود 80 هزار کاندیداهای دانش آموزیف نیمی از آنها به شوراهای مدرسه راه پیدا می کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار