مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان مطرح کرد

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند استان گلستان گفت: در استان گلستان ۵۲۰ روستا به صورت یکپارچه زباله خود را تحویل سایت‌های پردازش و تولید کمپوست می‌دهد.

جمع‌آوری یکپارچه زباله و تولید کمپوست در ۵۲۰ روستای استان گلستان

به گزارش گلستان24؛مولای وردی یازرلو ظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره جمع‌آوری یکپارچه زباله در روستاهای استان اظهار داشت: در استان گلستان 520 روستا به صورت یکپارچه زباله خود را تحویل سایت‌های پردازش و تولید کمپوست می‌دهد.

وی افزود: امروزه تولید پسماندهای شهری محصول جانبی و زائد زندگی اجتماعی شهرنشینی است که به رشد جمعیت و افزایش نیازهای جوامع آن و به دنبال خود افزایش تولید انواع پسماندها را در برداشته است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند استان گلستان تصریح کرد: پسماند شامل یک چرخه کامل از وضعیت مدیریت و برنامه‌ریزی برای فرهنگ‌سازی و آموزش جهت کاهش تولید پسماند و روش‌های مختلف ذخیره‌سازی و جمع‌آوری و تفکیک مناسب در مبدأ و در گام بعدی جمع آوری برنامه ریزی شده در سطح شهر و انتقال به سایت‌ها و محل هایی که برای پردازش در نظر گرفته شده و دفع و امحاء صحیح و اصولی پسماند است.

وی اظهار کرد: این موضوع چرخه کاملی را ایجاد می‌کند که مدیریت اجرایی آن شامل جمع‌آوری و انتقال در شهرها و روستاها برعهده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و در خارج شهرها شامل تحویل و دفع اصولی برعهده سازمان مدیریت پسماند است.

یازرلو درباره اهمیت فرهنگ‌سازی و تفکیک زباله در مبداء اظهار کرد: یکی از موضوعات، فرهنگ‌سازی و تفکیک از مبدأ و دیگری روش‌های صحیح امحاء پسماند متناسب با اقلیم و فرهنگ و نوع پسماندی است که در کشور وجود دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند استان گلستان گفت: از رویکردهای این سازمان در جهت راه‌اندازی کارخانه زباله‌ سوز جهت تولید برق و انرژی از زباله طی فرآیندهای دقیق علمی و فنی، ورود سرمایه‌گذارهای بخش خصوصی در صنایع مرتبط با بازیافت در شرق استان، راه اندازی کامل کارخانه کمپوست آزادشهر و برنامه ریزی برای کاهش سرانه تولید زباله شهری و روستایی در سطح استان و غیره است.

وی گفت: امروزه تولید پسماندهای شهری محصول جنبی و زائد زندگی اجتماعی شهرنشینی است که به رشد جمعیت و افزایش نیازهای جوامع آن و به دنبال خود افزایش تولید انواع پسماندها را در برداشته است.

/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار