مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس:

مدیر جهاد کشاورزی گنبدکاووس گفت: امسال ۱۱۵ هزار هکتار گندم در مزارع شهرستان کشت خواهد شد.

توزیع 30 هزار تن کود شیمیایی به کشاورزان گنبدی

به گزارش گلستان24؛غلامعلی نورا ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کشت گندم از 15 آبان در استان گلستان و گنبدکاووس آغاز می شود و تا پایان آذرماه بهترین زمان کشت گندم در این شهرستان است.

وی تاکید کرد: کشاورزان دیم‌کار با بارش نخستین بارش باران در آبان می‌توانند کشت گندم در مزراع خود را آغاز کنند.

رئیس جهادکشاورزی گنبدکاووس تصریح کرد: امسال کشاورزان نزدیک به 115 هزار هکتار گندم در مزارع خود کشت خواهند کرد و همچنین برای حمایت از کشاورزان گندم کار نزدیک به 30 هزار تن کود شیمیایی و همچنین 7 هزارتن بذر اصلاح شده بین کشاورزان  توزیع می‌شود.

نورا تاکید کرد: پارسال در سطح 113 هزار هکتار از مزارع  شهرستان گنبدکاووس گندم کشت شد که حدود 280هزار تن برداشت محصول داشتند که پیش‌بینی می‌شود با بارش‌های مناسب اول پاییز کشت گندم امسال در شهرستان 2 هزار هکتار بیشتر شود.

وی افزود: درسال زارعی 96 - 95 به علت بارش‌های کم و نامناسب در زمان کشت محصول، بخش قابل توجهی از اراضی زراعی این شهرستان به ویژه در مناطق شمالی آن دچار خشکسالی شدند.

رئیس جهادکشاورزی گنبدکاووس تصریح کرد: استفاده از سه نوع کود شیمیایی ازت، فسفر و پتاس هر یک به مقدار یکصد کیلوگرم در هکتار همراه با بذر باشی و استفاده از بذرهای گواهی شده با رعایت میزان مصرف در هکتار از دیگر توصیه‌های کارشناسان جهادکشاورزی است.

نورا به کشاورزان توصیه کرد در هنگام کشت از کودهای سفید استفاده کنند و از نظر کارشناسان که در طرح پهنه‌بندی برای هر منطقه تعیین شده‌اند استفاده لازم را ببرند.

/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار