جشنواره تئاتر فجر استانی به میزبانی گلستان برگزار خواهد شد.

جشنواره تئاتر فجر استانی در گلستان

به گزارش گلستان24؛یازرلو معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: در این جشنواره ۵ گروه نمایشی شرکت خواهند داشت.


وی افزود: پیش‌بینی می‌شود این گروه‌ها از تهران و سایر استان‌ها باشند که در کنار گروه‌های برگزیده استانی اجرا خواهند داشت.

رمضان یازرلو گفت: نمایشگاه عکس تئاتر، نمایشگاه کتاب تئاتر و ورکشاپ تئاتر به‌عنوان برنامه های جنبی این جشنواره پیش‌بینی‌شده است.


وی گفت: با توجه به سیاست‌های جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد در حوزه توسعه هنر و کیفی سازی آثار تولیدی، پیش فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی با انجام تغییرات و به‌صورت رپرتوار و اجرای عموم، منتشر می‌شود.


وی در ادامه گفت: جشنواره تئاتر امیدهای جوان از جشنواره تئاتر استانی تفکیک‌شده و به‌صورت مستقل درزمانی مشخص و با یک شیوه اجرایی جدید، برگزار خواهد شد.


یازرلو گفت: همچنین فراخوان حمایت از تولید و اجرای عمومی متون برگزیده استان تا نیمه دوم آبان ماه به اطلاع هنرمندان خواهد رسید.


وی افزود: بر اساس این فراخوان هنرمندان استان می‌توانند متون نمایشی خود را پس از دریافت تائید شورای نظارت بر نمایش شهرستان به انجمن هنرهای نمایشی استان ارسال کنند.


وی در ادامه گفت: پس از جمع‌آوری متون و بررسی آن توسط شورای تعیین‌شده استانی از تعداد ١٠ نمایش در نیمه دوم سال جاری و نیمه اول سال آینده حمایت مالی برای اجرای عمومی، می‌شود.


وی در پایان گفت: سقف حمایت مالی از آثار تولیدی ٧٠ میلیون ریال پیش‌بینی‌شده است.

جشنواره تئاتر فجر استانی، آذر ماه امسال در مجموعه تئاتر شهر تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار خواهد شد.

/ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار