امام جمعه موقت گنبدکاووس:

امام جمعه موقت گنبدکاووس با اشاره به اینکه خدمت کردن به زوار اربعین برکات زیادی دارد، گفت: ولایت‌پذیری یکی از مهم‌ترین این برکات است.

خدمت در مسیر اربعین حسینی تمرین ولایت‌پذیری است

به گزارش گلستان24؛حجت‌الاسلام علی اکبر نصرتی بعد از ظهر امروز در جلسه توجیهی خادمان موکب حضرت یحیی بن زید (ع) شهرستان گنبدکاووس در کربلای معلی که در محل نمازخانه این موکب برگزار شد، با اشاره به اینکه دین مبین اسلام تنها در مناسک دینی خلاصه نمی‌شود، اظهار کرد: دین اسلام سرشار از رفتارهای اجتماعی و هنجارهایی است که فراتر از مناسک و اعمال صرفا عبادی است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در شرایط فعلی شاهد هستیم که حقوق اجتماعی و حقوق شهروندی در زندگی ما آن جایگاه واقعی خود را ندارد، افزود: وقتی می‌گوییم دین مبین اسلامی کامل‌ترین دین است یعنی در حوزه حقوق شهروندی و حقوق اجتماعی نیز دین اسلام کامل‌ترین متون و دستورالعمل‌های اجتماعی را داراست که باید به آن توجه جدی کرد.

امام جمعه موقت گنبدکاووس با تاکید بر اینکه برخی افراد نماز اول وقت می‌خوانند اما در برابر مومنان و شهروندان روی عبوسی دارند، خاطرنشان کرد: برخی نظافت عمومی را رعایت نمی‌کنند و فاضلاب را به درون خیابان‌ها گسیل می‌کنند اما شب‌ها نماز نافله آنها قطع نمی‌شود.

نصرتی رعایت حال مردم و رسیدگی به وضعیت دیگران را از اصول مهم دین اسلام دانست و ادامه داد: اگر ما نتوانیم حقوق مردم و همشهریان و هم‌کیشان خود را رعایت کنیم و در کنار مردم زندگی آرام، مهربانانه و سرشار از کرامت را تجربه کنیم قطعا باید در برداشت خود از اسلام تجدید نظر کنیم.

وی با انتقاد از برخی رفتارهای خارج از شان اجتماعی در شهرهای مذهبی، تصریح کرد: متاسفانه در بسیاری از شهرهای مذهبی جهان اسلام در عموم کشورهای مسلمان در نظافت و در نظم عبور و مرور دچار مشکلات جدی هستیم و متاسفانه به حقوق هم احترام نمی‌گذاریم.

امام جمعه موقت گنبدکاووس با بیان اینکه برخی حتی در فضای دوستانه رعایت مالکیت‌ها را نمی‌کنند، اضافه کرد: اربعین حسینی برای همه ما به نوعی تمرین حقوق شهروندی است و باید یاد بگیریم چگونه به حقوق یکدیگر و مالکیت سایرین احترام بگذاریم.

نصرتی با تاکید بر اینکه دین مبین اسلام بارها و بارها به حفظ محیط زیست و اهمیت آن تاکید کرده است، گفت: متاسفانه جامعه دینی و مذهبی ما کمتر به محیط زیست توجه می‌کند و بی‌توجهی به محیط زیست را نیز با سخنان متفاوت و رفتارهای مختلف توجیه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در اینجا ما همه بدون توجه به جایگاه‌های حقوقی خود خادم هستیم، تاکید کرد: در این فرصت و بستری که برای خدمت شما به زائران اباعبدالله (ع) فراهم شده است در نیکی‌ها سبقت بگیریم و تمام تلاش خود را کنید با لطافت مسابقه بگذارید برای خیرها و نیکی‌ها.

امام جمعه موقت گنبدکاووس با اشاره به اینکه آموختن ولایت‌پذیری یکی از کارکردهای مهم خدمت کردن در چنین فضایی است، افزود: خادمان محترم بدانند که انتقاد کردن را همه بلد هستند اما اگر بتوانیم در مسیر خدمت از خودمان گذشته و در مسیر اطاعت پذیری قرار بگیریم رشد اخلاقی و روحی در ما متبلور خواهد شد.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار