مسئول پلیس فتا گلستان خبر داد:

مسئول پلیس فتا استان گلستان از شناسایی و دستگیری مزاحم اینترنتی که اقدام به ایجاد مزاحمت و تهدید خانم گرگانی کرده بود، خبر داد و گفت: حفظ حریم خصوصی در شبکه‌های اجتماعی مهمترین راهکار برای کاهش مزاحمت‌های سایبری است.

دستگیری مزاحم اینترنتی شهروند گرگانی
به گزارش گلستان24؛ سروان وحید صاحبکاران در تشریح این خبر گفت: اخیرا یک فقره مرجوعه قضایی از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان گرگان به این پلیس واصل گردیده که  شهروند گرگانی اذعان داشت، شخص ناشناسی در یکی از پیام رسان‌های موبایلی به پروفایل شخصی بنده و همچنین  به تصاویر و فیلم‌های خصوصی من دسترسی پیدا کرده و ضمن تهدید من خواستار تمکین به خواسته نامشروعش شده ‌است که در این راستا شناسایی فرد مزاحم در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

 

وی افزود: برابر تحقیقات صورت گرفته و بررسی مستندات مشخص گردید فردی با دسترسی غیرمجاز به پروفایل شاکیه در یکی از شبکه‌های اجتماعی با سوء استفاده از متن پیام‌ها، تصاویر و فیلم‌های شخصی وی‌ اقدام به ایجاد مزاحمت و تهدید شاکیه می‌نمود که با اقدامات فنی و اطلاعاتی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا استان نهایتا متهم شناسایی و برابر هماهنگی با مرجع قضایی دستگیر شد، متهم به بزه ارتکابی اعتراف و اعلام نمود، بنده متاهل می‌باشم و شاکیه خواهر همسر بنده می‌باشد که با دسترسی غیر مجاز به گوشی وی، تصاویر و فیلم‌های شخصی وی را‌ دریافت و برای رسیدن به اهداف خود و تهدید وی استفاده نمودم.

 

سروان صاحبکاران تصریح کرد: ‌در پایان متهم مذکور به همراه پرونده جهت تعیین تکلیف قضایی به دادسرا اعزام گردید.

 

مسئول پلیس فتا استان گلستان در ادامه مهمترین علت هتک حیثیت در فضای مجازی را، سهل‌انگاری کاربران و عدم رعایت حریم خصوصی و عدم حفاظت از اطلاعات شخصی عنوان نمود  و خاطر نشان کرد:  شبکه‌های اجتماعی حریم امن و خصوصی افراد نبوده‌ و به کاربران محترم خصوصا خانم‌ها، به درخواست افرادی که نمی‌شناسند‌، پاسخ نداده و تحت هیچ عنوان اطلاعات شخصی و مالی خود را  برای غریبه‌ها ارسال نکنند.

 

سروان صاحبکاران افزود: شبکه‌های اجتماعی محیط امنی جهت  تبادل اطلاعات شخصی و خصوصی نیستند. این امکان وجود دارد که افراد کلاهبردار و مزاحمان اینترنتی با دسترسی به پروفایل‌ افراد پس از دستیابی به تصاویر و فیلم‌های خصوصی اقدام به تهدید‌، اخاذی و سوء‌استفاده از‌ آنها نمایند.

 

وی همچنین  ضمن هشدار به مزاحمان اینترنتی گفت: پلیس فتا برابر قانون جرایم رایانه‌ای با متخلفان این حوزه که اقدام به ایجاد مزاحمت برای سایرشهروندان می‌نمایند رفتار خواهد نمود.

 

مسئول پلیس فتا استان گلستان در خاتمه از هموطنان درخواست کرد در صورت مواجهه با هر گونه مشکل در فضای مجازی‌ آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی  اعلام نمایند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

 

ارسال نظر

آخرین اخبار