کارشناس هواشناسی گلستان از ورود سامانه سرد و ناپایدار به این استان خبر داد و گفت: از روز پنج‌شنبه 18 آبان‌ماه جاری شاهد کاهش دمای هوا در سطح استان گلستان خواهیم بود.

کاهش دمای هوای گلستان

به گزارش گلستان24؛محمدرضا رحمان‌نیا صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: پیش بینی می‌کنیم کخ از روز پنج‌شنبه ۱۸ آبان تا روز شنبه ۲۰ آبان ماه جاری شاهد کاهش دمای ۸ الی ۱۰ درجه سانتی‌گراد در مناطق مختلف استان گلستان باشیم.

وی با بیان اینکه دمای هوا در گلستان کاهش می‌یابد، تصریح کرد: در روز پنج‌شنبه هفته جاری شاهد کاهش دمای هوا در برخی از نقاط استان گلستان خواهیم بود که بر اساس الگوهای پیش‌یابی هواشناسی استان گلستان بیشترین کاهش دما را در روز جمعه ۲۰ آبان ماه جاری شاهد خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی گلستان ابراز کرد: خوشبختانه هفته ای با آرامش جوی را تا به امروز در سطح استان گلستان سپری کردیم و الگوی پیش‌یابی نشان می‌دهد که امروز و فردا تغییرات جوی چندانی در این استان حاصل نخواهد شد.

رحمان‌نیا با بیان اینکه امروز شاهد افزایش دما در استان گلستان خواهیم بود، خاطرنشان کرد: به تدریج با نزدیک شدن سامانه سرد و ناپایداری به استان گلستان از صبح فردا شاهد تغییرات دمای هوا به شکل افزایش ابر، وزش باد و احتمال بارش پراکنده در سطح استان گلستان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه سامانه سرد و بارشی وارد گلستان می‌شود، افزود: در اواسط روز پنج‌شنبه با نفوذ کامل این سامانه سرد به استان گلستان انتظار آسمانی ابری برای مناطق مختلف استان گلستان را داریم که بعد ازظهر پنج‌شنبه بارش باران در سطح استان گلستان دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی گلستان از بارش باران در روز جمعه خبر داد و اذعان کرد: بارش باران از فردا 18 آبان ماه جاری تا روز جمعه 20 آبان ماه در سطح استان گلستان تداوم خواهد داشت و روز شنبه 21 آبان‌ماه شاهد متوقف شدن بارش باران در مناطق پایین‌دست خواهیم بود و احتمال بارش باران نیز وجود دارد.

رحمان‌نیا از ورود موج دوم سامانه سرد و بارشی در استان گلستان خبر داد و افزود: موج دوم سامانه سرد و بارشی مجددا در روز شنبه هفته جاری منطقه استان گلستان را فرا خواهد گرفت که باعث بارش باران خواهد شد.

وی از کاهش دمای هشت درجه سانتی‌گرادی در سطح استان گلستان خبر داد و  یادآور شد: در روز یک‌شنبه و دوشنبه هفته جاری شاهد کاهش دمای هوا در سطح استان گلستان خواهیم بود که بر اساس الگوهای پیش‌یابی هواشناسی بین هفت لغایت هشت درجه سانتیگراد دمای هوا در سطح استان گلستان کاهش پیدا خواهد کرد و بیشترین کاهش دما در روز جمعه خواهد بود.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار