رئیس کل دادگستری گلستان:

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: با شناسایی گلوگاه‌های قضایی در استان گلستان، روند رسیدگی به پرونده‌ها در محاکم استان شتاب بیشتری می‌گیرد.

روند رسیدگی به پرونده‌ها در محاکم ‌گلستان شتاب بیشتری می‌گیرد

به گزارش گلستان24؛ به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، هادی هاشمیان در گردهمایی روسای دادگستری‌ها و دادستان‌های سراسر استان با هدف شتاب‌بخشی به رسیدگی ‌ها در محاکم اظهار داشت: روسای دادگستری‌ها و دادستان‌ها روند رسیدگی‌ها در محاکم را بررسی و در صورت لزوم روندهایی که فرآیند رسیدگی را کند و یا مردم را دچار مشکل و سردرگمی می کند اصلاح کنند.

وی افزود: مهم ترین خواسته مردم از دستگاه قضایی، رسیدگی سریع و درست به پرونده‌هاست و ما وظیفه داریم مواردی که در مسیر تحقق این خواسته، مانع ایجاد می‌کنند برطرف کنیم.

هاشمیان، بار دیگر بر رفتار خوب با مردم تاکید کرد و تصریح کرد: برخورد نامناسب با مردم، خط قرمز دستگاه قضایی است و مردم به علت مشکلاتی که دچار شده‌اند به دستگاه قضایی مراجعه می‌کنند و ما نباید به بهانه سختی کار و شلوغی محاکم، به آنان بی‌مهری کنیم.

رئیس کل دادگستری استان گلستان از روسای دادگستری‌ها  و دادستان‌ها خواست: با مدیریت جهادی، پرونده‌های مسن را بررسی و تعیین تکلیف کنند.

هاشمیان در بخش دیگری از سخنان خود بر پررنگ‌تر شدن نظارت‌ها هم تاکید کرد و گفت: تجربه نشان می‌دهد هر جا به مشکل برخورده‌ایم به علت کم رنگ بودن نظارت‌هاست.

صدور آرای جایگزین حبس ، تعیین تکلیف پرونده‌های مسن ، الکترونیکی کردن پرونده‌ها، حذف ابلاغ کاغذی با استفاده از سامانه ثنا، سیستمی کردن پرونده‌ها در دادگاه‌ها از دیگر محورهای سخنان رئیس کل دادگستری استان در نشست فصلی روسا و دادستان‌ها بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار