رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان از ملزم کردن ناوگان مسافربری به رعایت حقوق مسافران خبر داد.

الزام ناوگان مسافربری گلستان ملزم رعایت حقوق مسافران

به گزارش گلستان24؛روحی رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: بررسی ها بیانگر آن است که برخی مسافران از حقوق قانونی خود آگاهی کافی ندارند و شرکت ها و موسسات مسافربری و عوامل تحت پوشش آنها نیز برخی مقررات مربوط به حقوق آنان را رعایت نمی کنند.


وی ادامه داد: در این راستا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با ابلاغ و اطلاع رسانی منشور حقوق مسافران، تشکل های صنفی و ناوگان حمل و نقل استان را در بخش مسافربری، ملزم به تشدید رعایت حقوق مسافران کرده است.


قربانعلی روحی افزود: تاکید بر تشدید رعایت حقوق مسافران به منظور تکریم و ارج نهادن به حقوق آنان و برای جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی صورت گرفته و به نحو مطلوبی از طریق مطبوعات، جراید، پایانه ها و سایر بخش ها اطلاع رسانی شده است.


وی همچنین گفت: مشخصات و توضیحاتی درج شده در بلیت، نحوه استرداد بلیت، وظایف شرکت در خصوص به حد نصاب نرسیدن مسافران، وظایف شرکت در صورت تاخیر سرویس، مسئولیت شرکت در خصوص نظارت بر حسن عملکرد کارکنان، الزام شرکت ها و موسسات به ارائه خدمات مطلوب، لزوم توقف وسایل نقلیه برای انجام فرائض دینی و صرف غذا، وظایف شرکت ها در صورت بازماندن از وسیله نقلیه، مقدار مجاز توشه همراه مسافر و میزان معافیت توشه از کرایه و برچسب توشه، حفظ توشه، درج مشخصات راننده و شماره پیام کوتاه از مهمترین مفاد منشور حقوق مسافران است.

/باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار