در۶ ماه نخست سال جاری؛

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان گفت: در شش ماهه نخست امسال ۲۵ وقف جدید در این شهرستان ثبت شد.

ثبت ۲۵ وقف جدید در مرکز گلستان

به گزارش گلستان24؛حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مهدوی راد، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گرگان، امروز (24 آبان) در جمع خبرنگاران استان گفت: وقف سنت حسنه ای است که تمامی ائمه به آن اشاره داشتند.

 

وی با اشاره به گستردگی حوزه وقف، افزود: وقف محدود نیست و دارای مباحث بسیار زیادی است اکنون حتی در حوزه های علمی هم ورود پیدا کرده است.

 

حجت الاسلام مهدوی راد با اشاره به اینکه اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان در 10 محوریت فعالیت می کند، اظهارداشت: یکی از اقدامات مهم ایجاد وقف جدید است.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 95 درصد موقوفات در شهرستان گرگان مربوط به اطعام و عزاداری برای امام حسین(علیه السلام) است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان با بیان اینکه امسال در 6 ماهه نخست امسال 25 وقف جدید در شهرستان گرگان ثبت شد، افزود: این در حالی است که سهمیه کل سال 96 در شهرستان گرگان 22 وقف بود.

 

وی افزود: در شهرستان گرگان بیش از دو هزار موقوفه ثبت شده است که سال به سال با ایجاد وقف های جدید بیشتر می شود.

 

حجت الاسلام مهدوی راد اظهارداشت: از 50 هزار رقبه موجود در استان بیشترین رقبه های کشور متعلق به گرگان است.

 

وی تصریح کرد: امسال در شهرستان گرگان حدود یکصد رقبه شناسایی و منجر به تنظیم قرارداد شد.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان گفت: تاکنون اجاره بیش از دو هزارو 500 رقبه به روز رسانی شد. اکنون هم از اشخاص حقیقی و هم از اشخاص حقوقی مطالبات داریم که بیشترین مطالبات را از افراد حقوقی داریم.

 

وی اجرای طرح طوبی در اداره اوقاف شهرستان خبر داد و افزود: این طرح به عنوان وصول مطالبات است که با مراجعه به روستاها مورد استقبال مردم قرار گرفت.

 

حجت الاسلام مهدوی راد اظهارداشت: اخذ سند مالکیت از دیگر اقدامات اوقاف شهرستان است که بیش از یک هزار و 700 رقبه تا کنون تثبیت و اخذ مالکیت شده است.

 

وی تصریح کرد: در بحث ساخت و ساز عمرانی بسیاری از موقوفات قابل سرمایه گذاری هستند که در سال 96 تعداد 6 موقوفه جهت ساخت و ساز عمرانی در قالب سرمایه گذاری کار آن آغاز شده است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان با اشاره به اینکه در شهرستان گرگان 46 امامزاده وجود دارد، گفت: گرگان دارای پنج امامزاده شاخص است که نیاز است متصدیان در بحث توسعه این امامزادگان کمک کنند.

 

وی فعالیت های فرهنگی را یکی از کارهای اساسی و مهم اداره اوقاف و امور خیریه اعلام کرد و افزود: اداره اوقاف به تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند امامزادگان ما باید تبدیل به قطب فرهنگی شوند برنامه های بسیار متنوعی در دستور کار خود قرار داده ایم.

 

حجت الاسلام مهدوی راد اظهارداشت: اجرای امینانه و دقیق نیت واقف یکی از دیگر کارهای مهم و اساسی اوقاف شهرستان محسوب می شود که امسال توانسنیم در این زمینه کارهای زیادی را انجام دهیم.

 

وی تصریح کرد: در بحث قرآن مجموعه سازمان اوقاف به کار قرآن اهمیت داده و این موضوع را با محوریت امامزادگان در دستور کار خود قرار داده است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان گفت: امسال بیش از دو هزار و 500 متسابق در مرحله شهرستانی شرکت کردند و برخی از آنها به مرحله استانی راه پیدا کردند.

 

وی افزود: بیش از دو هزار قرآن آموز در استان در گرگان داریم که کار حفظ را آغاز کردند و بیش از 35 مربی در طرح تربیت حافظان قرآن کریم مشغول به فعالیت هستند.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار