بسیجیان همیشه در کنار کشور و رهبری بودند/ کمک‌های ارسالی به مناطق زلزله‌زده براساس نیازهای آنان باشد امام جمعه گرگان وی با اشاره به هفته بسیج گفت: بسیجیان در همه تحوالات کشوری در کنار کشور و رهبری بودند.

امام جمعه گرگان:
به گزارش گلستان24، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه گرگان اظهار کرد: ائمه معصومین تاکیدات زیادی در زمینه وقف کرده‌اند از این رو وقف صدقه جاریه‌ای است که ثواب و ارزش والایی دارد.

وی با اشاره به زلزله غرب کشور و تشکر از مردم به خاطر کمک‌های که تاکنون انجام دادند، تصریح کرد: هم اکنون کمک‌های زیادی به منظقه زلزله‌زده غرب کشور ارسال شد که ضروری است با توجه به شرایط موجود باید نیازها را بشناسیم و با توجه به نیاز مردم منطقه کمک‌های خود را ارسال کنیم.

امام جمعه گرگان خاطرنشان کرد: حادثه زلزله‌ بزرگ کرمانشاه که منجر به از دست دادن جمع زیادی از هم‌وطنان‌مان و مصدومیت بخشی زیادی از مردم شده دل همه مردم ایران را به درد آورده است که از خداوند می‌خواهیم که ضمن رحمت‌الهی برای درگذشتگان  برای بازماندگان صبر از خداوند خواستار هستیم.

نورمفیدی تاکید کرد: مشارکت خوب مردم در ارسال کمک‌های به زلزله‌زدگان قابل تقدیر است اگر چه که به علت حجم بالا و وسعت مناطق زلزله‌زده امداد‌رسانی با مشکلاتی همراه بود ولی هم اکنون تمام امکانات کشور بسیج شده است که آلالم مردم خوب کرمانشاه کاهش یابد.

وی با اشاره به هفته بسیج یادآور شد: بسیج لشکر مخلص خدا است که در همه شرایط کمک کار سربلندی این نظام و در کنار کشور و رهبری بودند.

امام جمعه گرگان گفت: تفکر بسیجی باعث می‌شود که دشمنان این نظام مقدس جرات طلع‌ورزی به این کشور را نداشته باشند.

وی ادامه داد: بسیج از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، هر جا که امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدّ ظله‌العالی) و انقلاب اسلامی، نیاز داشته است در صحنه حضور پیدا کرده و همراه همه مردم از انقلاب و ایران اسلامی پاسداری کرده است و انقلاب را در این مسیر طولانی از همه سختی‌ها عبور داده است و وظیفه همه ماست که تا ظهور حضرت ولی عصر (عج) در پای این شجره طیّبه بایستیم و حافظش باشیم.

نورمفیدی هم با اشاره به تحوالات لبنان افزود: هدف اساسی بحران‌آفرینی در کشور لبنان که از سوی عربستان در حال اجرا است ضربه‌زدن به وحدت ایجاد شده در لبنان، تضعیف حزب‌الله و ایران است.

وی ادامه داد: سیاست نادرست عربستان در منطقه باعث می‌شود که هم اکنون در داخل کشورش با مشکلات زیادی روبرو است که مشخص نیست آینده‌اش چه شود.

امام جمعه گرگان از میانه‌روی در فقر و غنا، درگذشتن از کسی که به ما ظلم کرده، محروم نکردن کسی که محروممان کرده و صله رحم در مقابل آنکه قطع رحم کرده است به عنوان دیگر وصایای رسول اکرم (ص) برشمرد و گفت: سکوت مسلمان باید تفکر باشد و آنگاه که به سُخن در می‌آید باید ذکر خدا باشد و به هرچه می‌نگرد می‌بایست در جست‌وجوی عبرت باشد و همواره در حال برداشتن توشه تقوا باشد که عاقبت نیک با متقین است.

وی در شرح این وصایا اظهار کرد: تفکری که در قرآن و روایات به آن سفارش شده است، فکر معاش یا هر فکر لغوی نیست، بلکه آن فکری که برابر با 70 سال عبادت است، تفکر در خلقت آسمان‌ها و زمین و هدف آفرینش خداوند است و ذکر خدا فقط سبحان‌الله و لااله‌الا الله نیست، بلکه اصلاح بین الناس هم ذکر خداست، همچنان که توصیه به وحدت جامعه اسلامی و نزدیک کردن دل‌ها به یکدیگر هم ذکر خداست.

امام جمعه گرگان، با یادآوری این نکته که آخرین وصیت پیامبر اکرم (ص) به نماز بوده است، گفت: انسان بنده است و نماز، ارتباط مستقیم انسان با خدا و اظهار عبودیت است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان  با اشاره به سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع) به مرور روزگار آن حضرت پرداخت و گفت: در آن روزگار که فضایی باز برای گفت‌وگوی ادیان و مذاهب و تفکرهای مختلف پدید آمده بود، تنها کسی که می‌توانست در این میدان بایستد و با روشی عالمانه و منطقی با افکار و اندیشه‌های مختلف مقابله کند، امام رضا (ع) بود که منادی و مبلغ اسلام راستین و اسلام ناب محمدی بود.

وی ظهور منجی آل محمد (ص) را یکی از مفاهیم مهمی برشمرد که امام رضا (ع) به تبیین آن پرداخته است و با بهره‌گیری از بیان رضوی افزود: موعود ما کسی است که انگشتر سلیمان و عصای موسی با اوست و چهارمین از فرزندان من است. او غیبتی دارد که هیچ‌کس از آن آگاه نیست و آنگاه که زمین از ظلم انباشته شده است، ظهور می‌کند و زمین را از عدالت انباشته می‌کند.

نورمفیدی، مسئله ظهور را از سخت‌ترین امتحان‌های امت اسلام دانست و گفت: ظهور خدا و ظهور همه پیامبران و امامان، در قیام و سلوک و رفتار حضرت ولی عصر (عج) دیده خواهد شد.

وی همچنین در سالروز شهادت رسول مکرم اسلام (ص) و امام حسن مجتبی (ع) خاطرنشان کرد: برای پیروی از پیامبر و الگو قرار دادن ایشان، باید زندگی، سیره، اخلاق، رفتار و ایمان پیامبر خدا را بشناسیم و این شناخت تکلیف هر مسلمانی است.

امام جمعه گرگان افزود: اگر می‌خواهیم در قیامت، شفاعت حضرت رسول اکرم (ص) مشمول ما گردد، باید زندگی خود را مانند او قرار دهیم و در حد توان و ظرفیت خود مانند پیامبر (ص) باشیم. مهم این است که در این راه قرار گیریم و تلاش کنیم سیره نبوی، محور نگاه ما در زندگی باشد.

نورمفیدی به روایتی در بحار الانوار مجلسی از رسول اکرم (ص) پرداخت و در شرح وصایای نُه‌گانه وی به امت اسلامی گفت: خدا مرا به نُه چیز سفارش کرده است؛ نخستین آن اخلاص در ظاهر و خفاست و اخلاص به این معناست که بنده رابطه‌اش را با خداوند طوری تنظیم کند که رفتار و کردار و فکرش برای رضایت خدا باشد.

وی تصریح کرد: در خشم و خشنودی عادل بودن، دیگر وصیتی است که رسول خدا به آن سفارش کرده است. چرا که خشم و خشنودی، هیجاناتی بشری است که انسان را از راه راست منحرف می‌کند.

انتهای پیام/

منبع:باشگاه خبرنگاران

 

ارسال نظر

آخرین اخبار