پس از وقوع زلزله و جان‎باختن جمعی از هموطنان در کرمانشاه شهرهای مختلف استان گلستان شاهد بارش کمک و خدمات مردمی است و صحنه‎هایی زیبای انسانیت در گوشه‎گوشه آن به چشم می‎خورد.

همت گلستانی‎ها برای ساخت 7 روستای کرمانشاه

به گزارش گلستان24؛زلزله 21 آبان ماه در غرب کشور باعث شد که صدای همدلی از گوشه‎گوشه گلستان همانند سایر استان‎های دیگر کشور طنین‎انداز شود.

انتشار صدای مظلومیت مردم کرمانشاه که در همان روزهای اولیه به امداد فوری نیاز داشتند سبب شد که از هر شهرستان استان انجمن‎های مردمی، هلال احمر، کمیته امداد، بهزیستی، دستگاه‎های اجرایی و شهرداری‎ها و همچنین سپاه و بسیج همیشه در میدان و صحنه امداد و سازندگی به پا خیزند و این خیز امداد و کمک به هم‎نوع باعث آن شد که صف‎های طولانی از اقلام مورد نیاز مردم در ورودی کرمانشاه به وجود بیاید.

در جای‎جای بخش‎های مختلف استان گلستان ترکمن و فارس، سیستانی و بلوچ، کرد و لر همت کردند و به داد برادران و خواهران کرمانشاهی خود رسیدند.

 

 

صحنه‎هایی زیبای انسانیت در گوشه‎گوشه از ایران اسلامی دیده می‎شد و در شب گذشته نیز در یکی از ایستگاه‎های امداد و جمع‎آوری کمک به مردم زلزله‎زده کرمانشاه جوانی با غیرت گرگانی ژاکتی که بر تنداشت را به یاد سرمای کرمانشاه در آورد و به مردم عزیز کرمانشاه تقدیم کرد.

با توجه به مصوبات دولت بنا است که هر یک از مجموعه‎های ارتش و سپاه پاسداران به ساخت و بازسازی بخشی از کرمانشاه اقدام کنند و براساس این مصوبات سپاه نینوا استان گلستان بازسازی هفت روستای «طالسم شهباز»، «گوری زرد الهی»، «سرابه والی نظری»، «انجیران اوراه علی»، «دنگی علی»، «فرمایشه اله نظر» برعهده دارد و مردم این مناطق نیز اعلام کردند به پاس این همت نام این منطقه را گلستان می‎گذارند.

در هشت سال دفاع مقدس نیز مردم استان گلستان به بازسازی ثلاث باباجانی مشغول شدند و خرابه‎های جنگ را با همت و اراده خود آباد کردند، این همدلی و رشادت مردم کشور مصداق همان ایثارگری دوران دفاع مقدس است.

 

در آن دوران نیز صف‎هایی تدارکات، لباس، غذا برای رزمندگان از گوشه گوشه کشور اعزام می‎شد و امروز نیز تمامی آحاد ملت ایران برای آبادانی کرمانشاه تلاش می‎کنند.

سردار رحمت‌الله صادقی، فرمانده سپاه نینوا استان گلستان که این روزها به نمایندگی از مردم استان گلستان به منطقه زلزله‎زده کرمانشاه اعزام شده، این اطمینان خاطر را به مردم استان گلستان داده که نسبت به بازسازی هفت روستای مد نظر اقدام کند.

وی در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه مشکلی در کمک‎ها و مایحتاج اولیه وجود نداشته و از مردم درخواست داریم با توجه به فرار رسیدن فصل سرد سال و شرایط جوی کرمانشاه که نیاز است هرچه زودتر به اسکان دائم و اساسی این منطقه اقدام شود، کمک‎های نقدی به زلزله‎زدگان داشته باشند.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان افزود: جلسات متعددی در قالب ستاد مدیریت بحران در منطقه داشتیم و با بازدید میدانی از هفت روستا مشکلات مردم منطقه را از نزدیک شاهد بودیم.

 

 

شهرهای مختلف استان گلستان نیز پس از وقوع زلزله شاهد بارش کمک و خدمات مردمی است، گنبدکاووس در روزهای گذشته 220 میلیون تومان به مردم کرمانشاه کمک نقدی کردند.، آزادشهری‎ها نیز با همت خود علاوه بر ارسال کمک‎های غیرنقدی 100 میلیون تومان کمک نقدی به حادثه‎دیدگان زلزله‎کرمانشاه کردند.

گرگان نیز در شب گذشته در 14 نقطه شاهد برگزاری مراسم هفتمین روز درگذشته جانباختگان حادثه زلزله‎اخیر کرمانشاه بود و در حاشیه این مراسم نیز کمک‎های خوبی از سوی خیرین و مردم ولایتمدار گرگان جمع‎آوری شد.

عبدالناصر سن‎سبلی یکی از خیرین گلستانی که در امر جمع‎آوری مایحتاج زلزله‎زدگان کرمانشاهی در گلستان فعالیت می‎کند در گفت‎وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: استقبال مردمی خیلی خوب است و مردم مهربان گلستان صمیمانه کمک کردند و موسسه خیریه ما تمام تلاش خود را می‎کند که در راستای کمک به این عزیزان قدم بردارند.

وی می‎گوید وقتی تصاویر زلزله کرمانشاه را دیدیم  بسیار متاثر شدم و با همکارانم در موسسه درصدد شدیم تا به هموطنان خود کمک کنیم.

سن‎سبلی تاکید کرد: در راستای کمک به حادثه‌دیدگان با جذب کمک‎های مردمی اقدام کردیم و امید داریم، بتوانیم با این کمک‎ها بخشی از مشکلات خانواده‎های حادثه‌دیده را جبران کنیم.

مصومه غفاری، مدیر عامل موسسه همدلی نیز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس از گرگان اظهار کرد: تاکنون دو کامیون و دو وانت از کمک‎های مردمی جمع‌آوری کردیم و به مناطق زلزله‎زده کرمانشاه ارسال کردیم.

وی با بیان اینکه همچنین تقریبا 3 میلیون و 700 هزارتومان کمک‎نقدی در طی مدت سه روز جمع‎آوری شده است، افزود: خیلی از حادثه زلزله ناراحت شدم و انتظارم این است که مردم استان گلستان که واقعا مردم  بسیار خوب و انسان‌دوستی‎هستند تلاش کنند تا مشکلات این عزیزان حل شود.

 

حمیدرضا بیکی از بسیحیان و خیرین شهر قرق نیز با بیان اینکه مردم شهر قرق احساس همدردی خوبی با زلزله‎زدگان کرمانشاه دارند، گفت: نیاز است که برای جمع‎آوری کمک‎های مردمی وانت‎های سیار با بلندگو در روستاها و خیابان‎های شهر قرق استفاده شود تا مردم استقبال بیشتری داشته باشند.

وی تصریح کرد: هماهنگی‎هایی در این راستا انجام شده و شب گذشته نیز در رو‎به‎روی مسجد امام حسن (ع) شهر قرق نیز ایستگاهی به منظور جمع‎آوری کمک‎های نقدی و غیرنقدی مردم قرق دایر بود.

مردم کردکوی نیز همانند سایر شهرستان‎ها از همان ساعات نخستین برای کمک به زلزله‎زدگان کرمانشاه وارد میدان شدند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کردکوی در گفت‎وگو با خبرنگاران، با تسلیت جان‎باختن جمعی از هموطنان در حادثه غم‎انگیز زلزله کرمانشاه، اظهار کرد: مردم کردکوی از همان دقایق اولیه تاکنون با کمک‎های نقدی و غیرنقدی برای کمک به زلزله‎زدگان کرمانشاه گام برداشتند.

علی‎اکبر عرفانی از اعزام گروه‎های جهادی برای امدادرسانی به مناطق زلزله‎زده کرمانشاه خبر داد و گفت: تاکنون 25 نفر از شهرستان کردکوی برای خدمت‎رسانی به مردم زلزله‎زده اعلام آمادگی کردند و ثبت‎نام از داوطلبان همچنان ادامه دارد.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج ام‎کلثوم (س) کردکوی با بیان اینکه تاکنون استقبال مردم از زلزله‎دگانکرمانشاه مطلوب بود، اظهار کرد: پیش‎بینی می‎شود از روزهای آینده استقبال مردم و بسیجیان بیشتر شود.

نصیبه یوسفی با بیان اینکه تاکنون بیشتر کمک‎ها در قالب کمک‎های غیرنقدی بوده است، یادآور شد: از اینکه برای کمک به مردم زلزله‎زده کرمانشاه پیشقدم شدم احساس خوبی دارم و از این کار لذت می‎برم.

وی با اشاره به حضور سپاه و بسیجیان برای کمک‎رسانی به زلزله‎زدگان، خاطرنشان کرد: بسیج و سپاه همانند فرمانده بدن هستند که در فقدان آنها امورات به خوبی انجام نمی‎شود.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار