سامانه ایرانی ATIS در فرودگاه گرگان نصب و راه اندازی شد.

نصب سامانه ATIS در فرودگاه بین المللی گرگان

به گزارش گلستان24؛به نقل از روابط عمومی اداره کل فرودگاههای استان گلستان؛ در راستای تجهیز فرودگاه گرگان به سامانه های نوین هوانوردی، سامانه خودکار اطلاعات فرودگاهی ATIS در فرودگاه گرگان نصب و به بهره برداری رسید.

این سامانه که توسط مهندس بارشی، کارشناس مسئول اداره ارتباطات و ناوبری فرودگاه مهرآباد طراحی و ساخته شده است، توسط کارشناسان کارگاه ارتباطی اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی ایران و کارشناسان اداره الکترونیک فرودگاه گرگان نصب و راه اندازی شد.

از مزایای این سامانه می توان به بومی بودن دانش فنی ساخت آن، دریافت اتوماتیک پیام METAR از AFTN و به روز رسانی خودکار پیام ATIS و درج اطلاعات ضروری و درخواستهای مراقبت پرواز توسط کنترلر وقت اشاره کرد.

سامانه خودکار اطلاعات فرودگاهی ( Automatic Terminal Information Service ) سیستمی است که به صورت مداوم اطلاعات هوانوردی ذخیره شده را در محدوده فرودگاههای شلوغ بر روی فرکانس خاصی پخش می کند. این اطلاعات شامل "اطلاعات هواشناسی، باندهای فعال، تقرب‌های در دسترس و اطلاعات عملیاتی مورد نیاز خلبان ازجمله اطلاعیه های هوانوردی مهم و...." می‌شود. خلبان‌ها معمولاً پیش از برقراری ارتباط با واحد مراقبت پرواز فرودگاه، به فرستنده ATIS گوش می‌دهند تا اطلاعات هواشناسی و عملیاتی را دریافت کنند و از شدت و ازدحام کار کنترلرهای پرواز کاسته شود. اطلاعات ذخیره شده این سیستم در بازه‌های مشخص یا هر زمانی که تغییر خاصی در اطلاعات روی دهد، به روز می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار