نماینده ولی فقیه در گلستان وامام جمعه گرگان ، مدرسه سازی را یک نیاز متوسط در سطح جامعه بیان کرد و گفت: نیکوکاران در این امر پیشقدم باشند.

افتتاح مدرسه 6 کلاسه خیری ساز دربندرگز/ با مشارکت امام جمعه گرگان

به گزارش گلستان۲۴؛آیت الله سید کاظم نورمفیدی روز دوشنبه در حاشیه افتتاح مدرسه امام حسین (ع) شهرستان بندرگز در غرب گلستان در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مدرسه سازی از جمله کارهای نیک و خداپسندانه ای است که با ساخت آن مشکلی از مشکلات جامعه برطرف می گردد.
امام جمعه گرگان اضافه کرد: امروز جامعه و کودکان و نوجوانان استان نیاز مبرم به مدرسه سازی دارند و فعالیت در این بخش عمل صالح است و کسانی که توانایی دارند برای رفع این نیاز اجتماعی قدم بردارند.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری که تاکنون هزینه ساخت چند واحد آموزشی در استان و از جمله مدرسه روستای گزغربی را تامین کرده است، افزود: مدرسه سازی توفیق الهی بوده و انتظار دارم نیکوکاران بیشتری در این راستا مشارکت کنند.
 صبح امروز با حضور معاون استاندار گلستان و جمعی از مسئولان استانی وشهرستانی، فرهنگیان، دانش آموزان و خانواده های آنان و تعدادی از نیکوکاران؛ مدرسه ای که توسط آیت الله نورمفیدی ساخته شده است در روستای گز غربی از توابع بخش مرکزی شهرستان بندرگز به بهره برداری رسید.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، عماد مخدومی مدیرکل نوسازی مدارس استان گفت: مدرسه 6 کلاسه امام حسین (ع) روستای گز غربی به صورت خیر ساز با مشارکت دفتر آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه گرگان و اداره کل نوسازی استان در زمینی به مساحت 888 متر مربع و اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال اجرا و افتتاح شد.
وی افزود: دیوارکشی این مدرسه به طول 190 متر و آسفالت و بتن ریزی نیز در مساحت 2500 متر مربع اجرا شده است، همچنین این واحد آموزشی به کارگاه فناوری و آزمایشگاه مجهز بوده و ظرفیت پذیرش 110 دانش آموز را دارد.
مدیرکل نوسازی مدارس استان این مدرسه را به عنوان چهارمین واحد آموزشی از 14 مدرسه ای که توسط دفتر آیت الله نورمفیدی در سطح استان تعهد شده بود ،اعلام کرد وافزود: پیش از این در گنبدکاووس، مینودشت و کردکوی نیز سه پروژه به بهره برداری رسیده است.
علی اصغر میرزائی فرماندار بندرگز نیز از مردم شهرستان خواست که در امور خیر پیشگام باشند.
وی ساخت مدرسه 3 کلاسه توسط یکی از بانوان خیر شهرستان ، مقاوم سازی مدرسه شهید نظری نوکنده، اهدای 6هزار مترمربع زمین برای ساخت باشگاه فرهنگیان، اهدای 2 مورد ساختمان تجاری و مسکونی برای امر مدرسه سازی در بندرگز، اهداء 6 میلیارد ریال جهت ساخت مدرسه را به عنوان بخشی از کمک های خیرین در ارتباط با مدرسه سازی در شهرستان طی سال جاری اعلام کرد.
میرزائی جمع آوری یک میلیارد و 100 میلیون ریال کمک مردمی برای حادثه دیدگان زلزله استان کرمانشاه ، 170 میلیون ریال کمک نقدی و غیر نقدی برای زائرین اربعین حسینی را از دیگر اقدامات مردم شهرستان بندرگز اعلام کرد و افزود: از سال 94 تاکنون حدود یک میلیارد و 450 میلیون ریال وجه نقد علاوه بر اهدای طلا و زیور الات از سوی مردم جهت بازسازی عتبات و عالیات اختصاص یافته است.
فرماندار بندرگز کمک های خیرین سلامت شهرستان در چهارسال گذشته را 5 میلیارد و 410 میلیون ریال عنوان کرد و نیز گفت که 4 واحد مسکونی نیز توسط نیکوکاران برای خانواده های نیازمند خریداری و ساخته شد و اقدامات بازتوانی توسط یک خیر برای 100 نفر از سالمندان شهرستان در 8 روستا به اجرا درآمده است.
بندرگز با 50 هزار نفر جمعیت در غرب استان گلستان واقع است.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار