رئیس اوقاف شهرستان گرگان:

رئیس اوقاف شهرستان گرگان گفت: ۱۰۰ موقوفه در بافت تاریخی شهر گرگان وجود دارد که نیازمند مرمت است.

ثبت ۲۶ وقف جدید در گرگان

به گزارش گلستان24؛حجت الاسلام عباسعلی مهدوی راد، رئیس اوقاف و امورخیریه شهرستان گرگان، امروز (۲ آذر) در جلسه شورای اداری گرگان گفت: در دو سه حوزه در شهرستان گرگان واقعا جای کار وجود دارد زیرا موقوفات گرگان با شهرهای دیگر متفاوت است.

 

وی با بیان اینکه موقوفه ها بستر خوبی دارند اما استفاده درستی از آنها نشده است، افزود: موقوفه ها برای سرمایه گذاری ظرفیت خوبی دارند. در این بحث برخی استان ها از ما جلوترند در حالیکه برخی از این موقوفات پتانسیل خوبی در این زمینه دارند.

 

رئیس اوقاف و امور خیریه گرگان بیان کرد: گرگان بزرگترین بافت قدیم شهری را بعد از شهر یزد دارد اما ما نتوانستیم از آن استفاده کنیم و هنوز اندرخم یک کوچه مانده ایم.

 

وی با بیان اینکه 100 موقوفه در بافت تاریخی گرگان وجود دارد، گفت: هنوز نتوانستیم در این بخش سرمایه گذاری کنیم اما در یزد سرمایه گذاری زیادی شده و مشاغل زیادی هم ایجاد شده است.

 

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه برخی موقوفه ها در بافت تاریخی گرگان نیازمند مرمت است، اظهارکرد: با پیگیری هایی که انجام دادیم مجوز مرمت سالانه 10 موقوفه را در این محدوده دریافت کرده ایم.

 

 وی یادآور شد: از سال 91 تاکنون، 416 وقف جدید در استان داشتیم که 146 وقف در شهرستان گرگان بوده است. اما خلاء موجود که نیاز به فرهنگ سازی دارد، اینست که وقف باید متناسب با نیاز روز تبلیغ شود. در حوزه سلامت، علم، حوزه های علمیه و ... هنوز مشکل داریم.

 

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه امسال 26 وقف جدید در گرگان داشتیم، گفت: حدود 90 درصد موقوفات در گرگان به منظور عزادارای و اطعام دهی برای حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) است.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار