مدیر کل کتابخانه های عمومی گلستان:

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان گلستان گفت: جامعه ای می تواند توسعه یافته باشد که از آسیب های اجتماعی کمتری برخوردار باشد و این امر در گلستان، هنوز محقق نشده است.

جامعه توسعه یافته آسیب های اجتماعی کمتری دارد

به گزارش گلستان24؛رضا قوانلو، ظهر پنجشنبه، در بیست و پنجمین دوره گرامیداشت روز کتاب و کتابخوانی که در سالن امام خمینی (ره) دانشگاه جامعه المصطفی (ص) گرگان برگزار شد، اظهار کرد: سه شاخص اعضاء، فضا و منابع در میزان سرانه مطالعه نقش دارند و ما باید مطابق با سند توسعه ۱۴۰۴، این شاخص ها را افزایش دهیم.

وی با بیان این که تاکنون اتفاقات خوبی در این زمینه رقم خورده و امیدواریم در آینده نزدیک این اقدامات به نتیجه منتج شود، افزود: جامعه ای توسعه یافته است که از سرانه مطالعه بالایی برخوردار است البته امروزه محاسبه سرانه مطالعه سخت شده زیرا شاخص های ارزیابی مدون نیست.

قوانلو با اشاره به انعقاد تفاهنامه با دادگستری گلستان، تصریح کرد: جامعه ای می تواند توسعه یافته باشد که از آسیب های اجتماعی کمتری برخوردار باشد و این در استان جای کار بیشتری می طلبد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان گلستان تأکید کرد: برنامه ریزی ها، نشست ها، نقدهای کتاب و مسابقات باید دست به دست هم داده و وضعیت را به شکل مطلوب شکل دهند.

وی در پایان گفت: تغییر وضعیت فرهنگی در زمان کوتاه میسر نیست و در طولانی مدت با همکاری همه بخش ها میسر می شود.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار