با صدور پیام های جداگانه؛

جمعی از مسئولان و روحانیون شیعه و سنی گلستان با صدور پیام، درگذشت امام جمعه سابق گنبد کاووس را تسلیت گفتند.

جمعی از مسئولان گلستان رحلت «حجت‌الاسلام سبحانی» را تسلیت گفتند

به گزارش گلستان 24؛حجت‌الاسلام محمدحسین سبحانی، امام جمعه سابق گنبدکاووس، شامگاه پنجشنبه (دوم آذر) در سن ۷۴ سالگی به علت کهولت سن و بیماری ریه درگذشت.

وی از چهره‌های ماندگار انقلاب و یار دیرین مقام معظم رهبری به شمار می رفت و قریب ۲۳ سال در جایگاه امام جمعه شهرستان گنبدکاووس بود.

مرحوم سبحانی نزدیک به پنج دهه فعالیت مبارزاتی، انقلابی را در کارنامه خود داشت و بارها در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافته بود.

مراسم وداع با پیکر مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین سبحانی روز جمعه (۳ آذر) در مصلی امام جعفر صادق(ع)  گنبدکاووس برگزار شد و براساس اعلام ستاد نمازجمعه شهرستان گنبدکاووس قرار است، شنبه (چهارم آذر) مراسم تشییع پیکر وی از مقابل مصلی این شهرستان به سمت امامزاده یحیی بن زید (ع) با حضور مردم انجام شود.

در پی درگذشت حجت‌الاسلام محمدحسین سبحانی، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان پیام تسلیت صادر و از عموم مردم برای شرکت در مراسم تشیع وی دعوت کرد.

متن تسلیت نماینده ولی فقیه استان گلستان، به این شرح است: «درگذشت روحانی خدوم و انقلابی حجت الاسلام و المسلمین سبحانی رحمه الله علیه امام جمعه سابق گنبد موجب تأسف و تأثر فراوان شد. آن مرحوم که از شاگردان مقام معظم رهبری و مدافعین راستین انقلاب اسلامی بوده در عمر با برکت خود به ویژه در مدت ۲۲ ساله امامت جمعه شهرستان گنبد ملجأ و پناه اقشار مختلف مردم اعم از شیعه و سنی قرار گرفته و در مسیر عبودیت و بندگی خالصانه خدا با مجاهدت وسلامت نفس قدم برداشت.

اینجانب ضایعه فقدان آن فقید سعید را به محضر رهبر معظم انقلاب، عموم مردم عزیز استان گلستان و اهالی بزرگوار گنبد به ویژه به ارادتمندان، وابستگان، خانواده و فرزندان آن عالم متخلق تسلیت عرض نموده، از خداوند منان برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می نمایم و از عموم مردم بزرگوار می خواهم با شرکت گسترده در مراسم تشییع و مجالس ترحیم بار دیگر قدرشناسی خود از روحانیت متعهد و دلسوز را به اثبات برسانند».

سید مناف هاشمی، استاندار گلستان هم در پیامی ارتحال امام جمعه سابق گنبد را تسلیت گفت و برای ایشان از درگاه ایزد منان طلب غفران و بخشش الهی مسئلت کرد.

در بخشی از پیام استاندار گلستان آمده است: «درگذشت عالم مجاهد و روحانی انقلابی حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین سبحانی امام جمعه سابق شهرستان گنبد کاووس موجب تألم و تأثر خاطر شد. یقیناً تلمذ ایشان در محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و پشتیبانی آن عالم وارسته از انقلاب شکوهمند اسلامی و همچنین نقش ملجائیت حجت الاسلام والمسلمین سبحانی در مدت زمانی که امامت جمعه شهرستان گنبدکاووس را بر عهده داشتند، در مسیر وحدت شهرستان، از خاطره ها پاک نخواهد شد.
اینجانب ضایعه فقدان آن فقید وارسته را به محضر مقام معظم رهبری، مراجع عالی عظام، علما و فضلا، بیت مکرم ایشان و مردم شریف و قدر شناس شهرستان گنبد کاووس و استان گلستان تسلیت عرض نموده و از درگاه ایزد منان برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می نمایم و از تمامی مردم انقلابی استان می خواهم با شرکت گسترده در مراسم تشییع و مجالس ترحیم ایشان قدرشناسی خود را به سلسله جلیله روحانیت به اثبات رسانند».

نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی هم با پیام های جداگانه ای ارتحال حجت الاسلام سبحانی را تسلیت و تعزیت گفتند.

علمای سنی استان، «آخوند عبدالحی میرزاعلی» امام جمعه اهل سنت آق قلا، «آخوند ناصر قزل» امام جمعه اهل سنت قازان قایه، «آخوند عبدالرحمان کر» و «آخوند قربان محمد اونق» ائمه جمعه اهل سنت بندر ترکمن، «آخوند مدد آقا هوشمند» امام جمعه اهل سنت اینچه برون، «آخوند حاجی محمد جرجانی» امام جمعه اهل سنت تاتار علیا، «آخوند بهرامگلدی نبوی نژاد» امام جمعه اهل سنت گمیشان، «مولوی محمد حسین گرگیج» امام جمعه اهل سنت آزادشهر، «مولوی مشعوف» امام جمعه اهل سنت گالیکش و تنی دیگر  رحلت این عالم ربانی را تسلیت گفتند.

لازم به ذکر است در پی درگذشت حجت الاسلام والمسلمین سبحانی، روز شنبه (چهارم آذر) از سوی استاندار گلستان در شهرستان گنبد کاووس عزای عمومی اعلام شده است.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار