با حضور مدیر کل کتابخانه های استان و فرماندار، از دو تن از نویسندگان برتر کتاب در شهرستان بندرترکمن در غرب استان گلستان تجلیل شد.

نویسندگان برتر کتاب شهرستان ترکمن تجلیل شدند

به گزارش گلستان24؛در چهارمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان، از مشهدقلی قزل نویسنده کتاب فرهنگ نام های ترکمن و عبدالصالح پاک نویسنده کتاب آن سوی پرچین خیال با اهدای لوح سپاس تجلیل و قدردانی شد. 
در این دیدار علاوه بر مدیر کل کتابخانه های عمومی گلستان و فرماندار، جمعی از نویسندگان وعلاقه مندان به کتاب و کتابخوانی حضور داشتند. 
مدیرکل کتابخانه های استان در این نشست گفت: عدم رغبت و تمایل به مطالعه و کتابخوانی ریشه در گذشته و سالیان قبل دارد و این موضوع متاسفانه از گذشته مغفول مانده است.
رضا قوانلو خاطرنشان کرد: برای بهبود وضعیت و مطالعه و کتابخوانی باید زمینه سازی در زمان کودکی و خردسالی صورت گیرد تا فرهنگ کتابخوانی در جامعه نهادینه شود.
وی گفت: کار فرهنگی و فرهنگ سازی کردن، امری زمان بر و درازمدت است و اگر بخواهیم به نتیجه برسیم باید از شعار و شعارزدگی خارج شویم و به سمت عملیاتی نمودن برنامه ها حرکت کنیم.
مدیر کل کتابخانه های استان، علت نبود آمار دقیق کمی از میزان مطالعه را نبود وحدت رویه در تعریف شاخص ها دانست و گفت: رابطه مستقیمی بین سرانه مطالعه و آسیب های اجتماعی وجود دارد و بالا بودن آسییب ها نشان از میزان پایین مطالعه در جامعه است.
بندرترکمن با 80 هزار نفر جمعیت در غرب استان گلستان واقع شده است.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار