رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گرگان بوم کلبه ها را فرصتی برای توسعه گردشگری در روستاها خواند.

بوم کلبه ها فرصتی برای توسعه گردشگری در روستاهاست

به گزارش گلستان24؛به نقل از روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرگان، یاسر قندهاری رییس این اداره در حاشیه بازدید از تعدادی از پروژه های گردشگری و سرمایه گذاری روستاهای شهرستان گرگان به همراه کارشناسان با اشاره به این که با گسترش گردشگری در حوزه بوم کلبه ها و اقامتگاه های روستایی فرصت خوبی در زمینه سفرهای طبیعت گردی در میان مسافران و گردشگران فراهم شده است بوم کلبه ها را فرصتی برای توسعه گردشگری در روستاها بیان کرد.

وی با بیان اینکه تجربه موفق چند واحد بوم گردی در شهرهای استان باعث افزایش علاقه مندی برای راه اندازی مراکز جدید شده است، افزود: با رونق بوم‌گردی وگردشگری روستایی در شهرستان گرگان می‌توان به ایجاد اشتغال و درآمد در روستاها کمک شایانی کرد. 

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرگان در ادامه با اشاره به اهمیت توسعه بوم کلبه ها اظهار داشت: بسیاری از مسافران و گردشگران دوست دارند قدری از شلوغی شهرها دور شده و اقامت دلپذیری در مکانی بکر با محیطی  اصیل و سنتی را تجربه کنند؛ اقامتگاه های بوم گردی به این خواسته به خوبی پاسخ می دهند.

یاسر قندهاری افزود: این اقامتگاه ها ضوابط زیست محیطی و منابع طبیعی را در بالاترین سطح رعایت کرده و تلاش می کنند تا آثار منفی این دو بخش مهم را به حداقل برسانند.

وی گفت: در این اقامتگاه ها از مهمانان با غذاهای محلی به طور سنتی پذیرایی می شود و راهنمایان محلی گردشگران را با محیط طبیعی و فرهنگی منطقه آشنا می کنند.

قندهاری تصریح کرد: یکی از ظرفیت های خوب شهرستان گرگان ایجاد و توسعه اقامتگاه های بوم گردی است و این اداره از هر طرح و ایده ای در این زمینه به ویژه در سطح روستاها با هدف ایجاد اشتغال برای جوانان و رونق اقتصادی روستا در راستای ماندگاری و اقامت مسافر و گردشگر حمایت خواهد کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار