مدیرعامل شرکت غله گلستان مطرح کرد

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان گفت: با خرید بیش از ۳۰ هزار تنی سویا در استان گلستان کشاورزان استان ۶۷ میلیارد تومان طلب دارند.

طلب ۶۷ میلیارد تومانی سویاکاران استان گلستان

به گزارش گلستان24؛حمیدرضا علی‌محمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره مطالبات کشاورزان استان اظهار داشت: کشاورزان گلستانی تاکنون بیش از 30 هزار و 100 تن سویای خود را به 17 مرکز خرید تحویل داده‌اند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت به 38 هزار تن برسد.

وی تاکید کرد: هر کیلوگرم دانه روغنی سویا به قیمت 2466 تومان خریداری می‌شود و این قیمت نسبت به پارسال 15 درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان افزود: تاکنون پولی به کشاورزان پرداخت نشده اما با دستور آقای سیف در چند روز آینده طلب 67 میلیارد تومانی سویاکاران گلستانی پرداخت خواهد شد.

علی‌محمدی خاطرنشان کرد: پارسال بیش از 85 هزار تن دانه روغنی سویا در گلستان خریداری شد که امسال با توجه به شرایط آب و هوایی شاهد کاهش سطح کشت بودیم.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان اظهار داشت: استان گلستان رتبه نخست کشور در تولید انواع دانه روغنی از جمله کلزا وسویا را دارد و دولت برای حمایت و خودکفایی در تولید دانه‌های روغنی طرح‌های حمایتی از کشت دانه‌های روغنی را در برنامه دارد.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار