فرماندار گمیشان گفت: در یک سال اخیر 170 پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار 103 میلیارد و 105 میلیون تومان در این شهرستان مرزی از توابع استان گلستان افتتاح و یا کلنگ زنی شده است.

افتتاح و کلنگ زنی 170 پروژه عمرانی و اقتصادی گمیشان در یک سال اخیر

به گزارش گلستان24؛امیرشیر توماج درنشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: در بخش عمرانی 148 پروژه با اعتبار 760 میلیارد ریال اجرایی یا بهره برداری شد و در بخش اقتصادی 22 پروژه با سرمایه گذاری 263 میلیارد ریال افتتاح شده که 842 فرصت شغلی ایجاد کرده است.
به گفته وی؛ با اجرای این پروژه نرخ بیکاری در این شهرستان از 21 درصد به 19.9 درصد کاهش یافته است.
فرماندار گمیشان اضافه کرد: اولویت پروژه های عمرانی شهرستان چهار بانده کردن جاده گمیشان - بندرترکمن است چرا که طبق آمار ثبت شده روزانه بیش از پنج هزار تردد در این مسیر انجام می شود و متاسفانه شاهد سوانح رانندگی زیادی نیز هستیم.
وی همچنین به طرح های احداث بیمارستان 96 تختخوابی، ساخت مرکز جامع سلامت، تکمیل وآبرسانی به شهرک صنعتی تخصصی شیلات، زهکشی 10 هزار هکتار از اراضی شمال شهرستان اشاره و آنها را از برنامه های اولویت دار بیان کرد.
توماج؛ یکی از اولویت‌ها را نیز ایجاد موزه صید و صیادی اعلام کرد و افزود: این شهرستان بعد از گرگان دارای قدیمی‌ترین بافت تاریخی شهری بوده اما بسیاری از این خانه‌ها در حال تخریب است و امسال 8 میلیارد و 500میلیون ریال برای ایجاد این موزه در نظر گرفته شده است. 
وی با یادآوری ظرفیت‌های گمیشان برای رسیدن به توسعه گفت: این شهرستان دارای 60 کیلومتر نوار ساحلی و 50 کیلومتر مرز آبی مشترک با کشور ترکمنستان است و نخستین ظرفیت در حوزه سرمایه گذاری و توسعه آن بحث شیلات و آبزی پروری می باشد.
به گفته وی؛ در حوزه آبزی پروری سایت میگوی گمیشان که در فاز نخست 4 هزار هکتار و در فاز دوم در 6 هزار هکتار پیش‌بینی شده است از ظرفیت‌های این شهرستان به شمار می‌رود.
وی؛ سواحل شنی در روستاهای چارقلی و توماجلر، تالاب بین المللی گمیشان، گِلفشان های نفتلیجه و قارن یارق و همچنین دیوار قزل آلان یا همان دیوار دفاعی گرگان و خانه های تاریخی این شهرستان را از جاذبه های طبیعی و تاریخی گمیشان در حوزه گردشگری بیان کرد.
شهرستان گمیشان با حدود 80 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گلستان واقع است و اعلب بافت جمعیتی آن را هموطنان ترکمن تشکیل می دهند.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار