از شایعه تا واقعیت

مسابقات کبدی قهرمانی آسیا در گرگان برگزار شد و این رویداد ورزشی با حاشیه‌های عجیبی نیز همراه بود.

ماجرای روسری سر کردن آقای مربی در مسابقات کبدی قهرمانی آسیا در گرگان+ عکس

به گزارش گلستان 24، در این دوره از مسابقات کبدی که در بخش بانوان و آقایان برگزار شد. در بخش نامه مسابقات لحاظ شده که آقایان حق حضور در سالن بانوان را ندارند و بانوان دیگر کشور‌های نیز باید با لباس کاملا پوشیده و محجبه در رقابت‌ها حضور یابند.

عکس‌های منتشره شده در روز‌های اخیر نشان می‌هد یکی از مربیان تیم تایلند در زمان اختصاصی بانوان با روسری در سالن حضور یافته و از نزدیک مسابقات بانوان را مشاهده کرده است.

ماجرای روسری سر کردن آقای مربی برای حضور در سالن بانوان+مصاحبه و عکس

ماجرای روسری سر کردن آقای مربی برای حضور در سالن بانوان+مصاحبه و عکس

مقصود لو رئیس فدراسیون کبدی ایران گفت: این عکس ساخته یک عکاس است که آمده چنین عکسی را ساخته است. زمانی که این اتفاق رخ داد نیرو‌های حفاظتی داخل زمین که متشکل از بانوان آنجا بودند آن عکاس و آن مرد تایلندی را به بیرون هدایت کردند. باز هم می‌گویم این ماجرا شیطنت بود و آن‌ها تنها به دنبال این موضوع بودند که با این کارشان اعتبار این بازی‌ها را زیر سوال ببرند. شاید بیراهه نباشد که بگویم، اما  در طول برگزاری مسابقات شاهد این بودیم که هیچ اتفاق خاصی برای ورزشکاران سایر کشور‌ها به وجود نیامد، شیطنت یک عکاس گل کرده بود و دست به چنین اقدامی زد.

او در پاسخ به این سوال که آیا  مربیان مرد خارجی مجوز حضور در کنار زمین را داشته‌اند یا خیر؟ پاسخ داد: ما پیش از شروع مسابقات طی بخشنامه‌ای اعلام کرده بودیم که مربیان مرد اجازه ندارند در سالن حضور داشته باشند. حتی حضور مربی و سرپرست نیز بخشنامه شده بود که نباید به همراه تیم به ایران بیایند. الان هم به شدت پیگیر این موضوع هستیم و حتی پس از این اتفاق تصمیم گرفتیم از مربی مرد تایلندی به کنفدراسیون آسیا شکایت کنیم.

مقصود لو درباره نتایج تیم ملی کبدی در رقابت‌های قهرمانی آسیا گفت: از برگزاری و نحوه مسابقات راضی ام و برگزاری این رقابت‌ها به نوعی سبب شد تا بتوانیم بازیکنان و کادرفنی تیم ملی را برای رقابت‌های آینده محک بزنیم که در چه سطحی قرار داریم. با برطرف کردن نواقص مان می توانیم به نتایج خوبی در بازی‌های آسیایی جاکارتا دست پیدا کنیم.

رئیس فدراسیون کبدی در مورد کیفیت مسابقات اذعان داشت: خوشبختانه مسابقات آسیایی از کیفیت بالایی برخوردار بود و همانطور که دیدید اختلاف امتیازی تیم‌ها بسیار به یکدیگر نزدیک بود و این مسابقات فرصتی مناسب بود تا بدانیم در چه سطحی از آسیا قرارداریم.

البته اظهارات فوق با ادعای روابط عمومی فدراسیون کبدی متناقض است.

ابوذر مارکلایی مدیر روابط عمومی معتقد است: این رقابت‌ها با رعایت تمام مقررات انجام شده و در زمان بازی‌های بانوان کسی از آقایان در سالن حضور نداشته است و شخص مورد نظر که مربی تایلند بوده با یک حوله سر خود را پوشانده و ربطی به شیطنت عکاس ندارد چرا که مسئولان ورود و خروج سالن باید آی دی‌ها را چک می‌کردند تا از ورود وی به سالن جلوگیری کنند.

به هر حال او در سالن حضور داشته است و نفر دومی هم که قرار بود به سالن بیاید به بیرون هدایت شد، اما در آن زمان مسابقه‌ای در حال برگزاری نبود و هنوز بازی آغاز نشده بود و این موضوع ارتباطی به فدراسیون ندارد و باید آی دی‌ها در زمان ورود و خروج در جلوی درب چک می شد.بخشی از این مشکل به ماموران نظارت بر ورود و خروج سالن بر می‌گردد و باید در این باره با دقت بیشتری آی دی‌ها را چک می‌کردند.

نوع سوم پرداختن به این سوژه از دیدگاه فدراسیون کبدی -  بیانیه فدراسیون کبدی درباره مسابقات کبدی قهرمانی آسیا:

"دهمین دوره مسابقات کبدی قهرمانی آسیا در بخش مردان و پنجمین دوره مسابقات کبدی قهرمانی آسیا در بخش زنان طی روز‌های ۱ لغایت ۶ آذر ماه با حضور ۲۰ کشور مطرح آسیایی شهر گرگان با بهترین شکل ممکن و رضایت خاطر تمامی کشور‌های شرکت کننده برگزار شد.

فدراسیون کبدی ایران به عنوان هماهنگ کننده تیم‌ها جهت شرکت در مسابقات آسیایی گرگان تمامی قوانین و مقررات مسابقات و همچنین قوانین جمهوری اسلامی ایران از جمله رعایت حجاب از سوی بانوان تیم‌های خارجی و عدم ورود آقایان در مکاتبات قبل از شروع مسابقات اعلام کرده بود.

اتفاق رخ داده در مسابقات گرگان به هیچ وجه قابل توجیه نبوده و متاسفانه مربی تایلندی قوانین و مقررات مسابقات در کشور میزبان را زیر پا گذاشته است

فدراسیون کبدی ایران ضمن محکوم کردن این عمل ناشایست با کمال احترام از جامعه بزرگ و ورزش دوست ایران عذرخواهی می‌نماید و این رفتار ناشایست مربی تایلند را از طریق فدراسیون آسیایی و جهانی به جهت زیرپا گذاشتن قوانین مسابقات پیگیری خواهد کرد.

با احترام

فدراسیون کبدی جمهوری اسلامی ایران"

انتهای پیام/


منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار