سرپرست هنگ مرزی اترک استان گلستان از کشف تعداد 658 بسته سیگار قاچاق و مقداری داروی غیرمجاز در نقطه صفر مرزی و بازارچه اینچه برون گنبدکاووس خبر داد و گفت: دراین ارتباط یک نفر دستگیر شد.

کشف 658 بسته سیگار قاچاق و داروی غیرمجاز در مرز اینچه برون گنبدکاووس

به گزارش گلستان24؛سرهنگ محمدرضا سراوانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: سیگارهای قاچاق از 6 تبعه زن و مرد ترکمنستانی که قصد خروج از مرز اینچه برون را داشتند، کشف و ضبط گردید.
وی گفت: داروهای غیرمجاز شامل 149 عدد پماد موضعی و افزون بر 1200 عدد انواع قرص آنتی بیوتیک و قطره چشمی نیز از یک واحد صنفی مستقر در بازارچه مرزی اینچه برون که اقدام به فروش این داروها به اتباع ترکمنستان می کرد، کشف و ضبط شد.
سرهنگ سراوانی اضافه کرد: با توجه به پایین بودن ارزش ریالی سیگارهای کشف شده از هر یک از اتباع ترکمنستان که کمتر از 10 میلیون ریال است، اتباع آزاد و سیگارها توقیف شد.
وی تصریح کرد: در رابطه با داروهای غیرمجاز نیز که متعلق به فردی به نام 'رحیم - آ ' بود، او دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شد.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و گمرک اینچه برون و بازارچه مرزی آن در حوزه جغرافیایی این شهرستان قرار دارد.
هنگ مرزی اترک گلستان مسئولیت حراست از مرزهای خاکی ایران و ترکمنستان در محدوده استان گلستان به طول حدود 350 کیلومتر را برعهده دارد و مقر آن در شهر گنبدکاووس مستقر است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار