استاندار گلستان:

استاندار گلستان گفت: امداد رسانی و کمک به مناطق زلزله زده غرب کشور باید هدفمند و بابرنامه بر اساس احصاء نیازهای اعلام شده انجام شود.

امداد رسانی به مناطق زلزله زده هدفمند و متناسب با نیازها باشد

به گزارش گلستان24؛سید مناف هاشمی پیش از ظهر پنج شنبه در جلسه هماهنگی با سپاه نینوا گلستان برای خدمات رسانی به مناطق زلزله زده غرب کشور اظهار کرد: حادثه زلزله در مناطق غرب کشور حادثه غم انگیزی بود که نظام، دولت و مردم کشور را داغدار کرد.

وی افزود: استان گلستان نخستین استانی بود که وارد عمل شد و بیش از ۱۵ تریلی امکانات به این مناطق توسط هلال احمر گلستان ارسال شد و همچنین تخلیه و تحویل بارها در فرودگاه کرمانشاه را برعهده داشت.

هاشمی ادامه داد: در بحث امداد رسانی و بازسازی در مناطقی که به سپاه نینوا گلستان سپرده شده است سه موضوع مهم مطرح است. یکی تعیین تعداد ماشین الات و مقدار مصالح مورد نیاز برای ساخت و ساز و اسکان اولیه است، موضوع دوم تهیه کانکس و تقسیم کار در این زمینه و موضوع سوم بحث مرتبط با بهداشت و تامین نیازهای روزانه مردم منطقه است.

استاندار گلستان اظهار کرد: برای اینکه جلوی بی نظمی ها در ارائه خدمات گرفته شود به هیچ عنوان کمکهای نقدی و غیر نقدی بدون هماهنگی ارسال نمی شود.

وی ادامه داد: ما باید در استان از آمادگی کافی برخوردار باشیم و از آنجایی که استان حادثه خیزی داریم، زمینه برگزاری مانورهای مختلف را آماده کنیم.

هاشمی گفت: مصوبه جلسه امروز این است که تمام کمک های جمع آوری شده در حوزه نیازهای جاری مناطق زلزله زده فقط در اختیار هلال احمر گذاشته شود.

وی تصریح کرد: بنیاد مسکن گلستان تلاش کند از ظرفیت ماشین آلات خود که در حال حاضر در کرمانشاه  مشغول امداد رسانی هستند برای بازسازی روستاهای تحت  اختیار ما استفاده کند.

استاندار گلستان تاکید کرد: طبق گزارش های اعلام شده توسط دستگاههای مختلف در این جلسه متوجه شدیم حجم کمک های ارسالی به منطقه توسط دستگاه ها بالا بوده و من از تعدادی از آنها اطلاعی نداشتم، بنابراین لازم است این کمک ها هدفمند شود.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار