مدیرکل بهزیستی گلستان:

مدیرکل بهزیستی استان گلستان از برگزاری همایش وحدت اقوام، معلولان و بهزیستی همزمان با روز سه‌شنبه 14 آذر جاری در گرگان خبر داد و گفت: این همایش با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور برگزار می‌شود.

همایش وحدت اقوام، معلولان و بهزیستی در گرگان برگزار می‌شود

به گزارش گلستان24؛ابراهیم غفاری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: در سفر رئیس سازمان بهزیستی کشور به استان گلستان قرار است ساختمان جدید مرکز نگهداری معلولان بالای 14 سال «مرکز بهکوش» در کوی ویلا گرگان افتتاح می‌شود.
وی با بیان اینکه نخستین مراکز پشتیبان شغلی به صورت پایلوت در استان گلستان به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: امسال دو مرکز پشتیبان شغلی در سفر رئیس سازمان بهزیستی به استان گلستان در شهرستان‌های گرگان و بندرگز به بهره برداری می‌رسد.
مدیرکل بهزیستی استان گلستان افزود: نزدیک به 49 هزار نفر زیرپوشش بهزیستی استان گلستان قرار دارند که 20 هزار معلول جسمی حرکتی هستند و بیش از 10 هزار معلول ذهنی شناسایی شده است، 7 هزار نابینا و 7 هزار ناشنوا زیرپوشش بهزیستی هستند.
غفاری با تاکید بر اینکه 4 هزار و 500 بیمار اعصاب و روان در استان گلستان وجود دارد، ابراز کرد: 8 هزار و 200 مستمری بگیر زیرپوشش بهزیستی هستند و 3 هزار نفر پشت نوبت قرار دارند.
به گفته وی؛ در حوزه ضایعه نخاعی به محض اینکه برای فرد پرونده تشکیل می‌شود این افراد پشت نوبت قرار نمی گیرند و بلافاصله مستمری دریافت می‌کنند و حق پرستاری به مبلغ 150 هزار تومان الی 200 هزار تومان به آنها داده می‌شود.
مدیرکل بهزیستی استان گلستان با بیان اینکه جمعیت زیرپوشش بهزیستی 2.6 درصد است این رقم را در سطح کشور 1.5 درصد عنوان کرد و گفت: از لحاظ تعداد معلولان زیرپوشش جزو هفتمین استان هستیم.
غفاری با اشاره به اینکه بخشی از معلولیت‌ها ناشی از حوادث است، ابراز کرد: 50 درصد معلولان ضایعه نخاعی ناشی از حوادث است که این مسائل سبب می‌شود گاهی جمعیت معلول استان افزایش پیدا کند از طرفی اطلاع‌رسانی خوب همچنین وجود قومیت‌های متعدد از عواملی است که آمار معلولان را در استان بالا برده است.
وی در خصوص غربالگری ژنتیک تصریح کرد: برای پیشگیری از معلولیت‌ها، تفاهم‌نامه‌ای با آموزش و پرورش منعقد شده است که صددرصد دانش آموزان کلاس‌های دهم و یازدهم از این آموزش‌ها بهره مند شوند.
مدیرکل بهزیستی استان گلستان بر لزوم غربالگری شنوایی نوزادان و کودکان تاکید کرد و افزود: نوزادانی که متولد می‌شوند اگر مشکوک به ناشنوایی باشند تا سن سه سال با سمعک قوی زیرپوشش بهزیستی قرار می‌گیرند، در چهار سالگی عمل جراحی و برای کاشت حلزون معرفی می‌شوند و بعد از آن به مراکز تربیت شنوایی هدایت خواهند شد.
غفاری افزود: سه مرکز تربیت شنوایی در شهرستان های گرگان، گنبدکاووس و کردکوی داریم که در آینده تعداد این مراکز گسترش پیدا خواهد کرد.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار