فرمانده انتظامی گلستان:

فرمانده انتظامی گلستان به کاهش ۱۲ درصدی سرقت‌های خشن در گلستان در آبان ماه اشاره کرد و گفت: در این مدت وقوع جرائم از جمله سرقت خودرو ۳ درصد و موتورسیکلت ۲۸ درصد کاهش داشته است.

سرقت‌های خشن در استان گلستان ۱۲ درصد کاهش یافت

به گزارش گلستان 24؛به‌نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار علی‌اکبر جاویدان در جمع فرماندهان و مسئولان انتظامی استان با بیان اینکه پلیس تولید کننده امنیت اجتماعی نیست، بلکه امنیت مطلوب محصول کارکرد صحیح نهادهای اجتماعی و انجام وظایف شهروندی همه افراد جامعه است، اظهار داشت: امنیت مشارکتی و سهیم کردن شهروندان در حفظ امنیت، انگیزه‌های رفتار قانونمند و منطبق بر هنجارها و ارزش‌ها را در افراد تقویت می‌کند.

وی خود مراقبتی و مشارکت همگانی را موثرترین راه پیشگیری از وقوع جرائم اعلام کرد و افزود: پیشگیری در همه امور آسان‌تر و ارزان‌تر از پیگیری است.

سردار جاویدان با بیان اینکه پلیس با رویکرد جامعه محوری و پیشگیرانه خود، سازمانی پیشرو در حوزه پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی است اظهار کرد: موضوع سرقت و پیشگیری از آن در همه رده های انتظامی مورد تأکید قرار گرفته و  با راه‌اندازی قرارگاه مبارزه با سرقت، توفیقات بسیار خوبی در این زمینه حاصل شده است.

وی به کاهش 12 درصدی سرقت‌های خشن در گلستان در آبان ماه اشاره کرد و اظهار داشت: در این مدت وقوع جرائم از جمله سرقت خودرو 3 درصد و موتورسیکلت 28 درصد کاهش داشته است.

سردار جاویدان همچنین گفت: با تلاش مأموران در این مدت کیف‌قاپی 74 درصد و سرقت‌های به عنف 75 درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی استان گلستان با اشاره به کاهش 50 درصدی قتل درآبان ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه به سال قبل تصریح کرد: در این مدت میزان تشکیل پرونده دیگر جرایم نیز 25 درصد کاهش یافته است.

سردار جاویدان در پایان با اشاره به افزایش 10 درصدی کشف سرقت خاطر نشان کرد: اموال مسروقه پس از کشف تحویل مال باختگان شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار