مدیرکل بهزیستی:

مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: یکی از نیازهای معلولان متناسب سازی مبلمان شهری برای رفت و آمد آنان است که در این استان تنها به میزان 30 درصد اجرا شده است.

مبلمان شهری گلستان متناسب با نیاز معلولان نیست

به گزارش گلستان24؛ابراهیم غفاری روز سه شنبه در همایش وحدت اقوام و گرامیداشت روز معلولین در گرگان که با حضور رییس سازمان بهزیستی برگزار شد، با تبریک میلاد رسول مکرم اسلام (ص) اظهار کرد: جمعیت استان از اقوام مختلف است که با برادری، مسالمت آمیز و در صلح و صفا در کنار هم زندگی می کنند.
وی با تاکید بر ضرورت بهینه سازی مبلمان شهری و برقراری عدالت در استفاده از امکانات و درنظر گرفتن نیازها و خواسته های معلولان افزود: 49 هزار معلول زیر پوشش این سازمان هستند که برای تامین نیازمندی های آنها باید توجه جدی شود.
مدیرکل بهزیستی گلستان همچنین نرخ معلولیت در استان را بیش از 2.7 درصد اعلام کرد که یک درصد از میانگین کشوری بالاتر است.
غفاری در خصوص خدمت رسانی به معلولان نیز گفت که خرید و تهیه 15میلیارد ریال لوازم توانبخشی و 5 میلیارد ریال لوازم بهداشتی از جمله اقدامات در این بخش بوده است.
وی در خصوص CBR روستایی اظهارکرد که خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه تاکنون در گمیشان و آق قلا راه اندازی شده است.
به گزارش ایرنا طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه ‎در مناطق روستایی و یا محروم با هدف شناسایی افراد معلول، ارائه خدمات توانبخشی و تامین وسایل مورد نیاز آنان اجرا می شود، این معلولان به نهادهای ارائه دهنده خدمات دسترسی نداشته و یا از لحاظ مالی توانایی تامین آن را ندارند. 
در واقع فرآیندی برای توسعه خدمات توانبخشی در سطح محلی و برابرسازی فرصت ها و افزایش حضور افراد دارای ناتوانی در جامعه است که از طریق مشارکت خود افراد، خانواده های آنان، جامعه محلی، نظام بهداشتی- درمانی، آموزشی، حرفه ای، خدمات اجتماعی و بهزیستی اجرا می شود.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار