هوا دوباره سرد می‌شود و گلستان پس از یک هفته گذشته، باز شاهد باران خواهد بود تا آخر هفته زیبایی برای مردم این دیار شمالی رقم بخورد.

باران در گلستان توام با کاهش 16 درجه‌ای دما/ احتمال وزش باد بالای 80 کیلومتر بر ساعت

به گزارش گلستان24؛چند روز گذشته دمای هوای استان افزایش یافته و همین گرمای نامتعارف، می‌توانست نشانه سرمایی دوباره باشد که بر اساس پیش‌بینی‌های جوی، قرار است فردا دوباره گلستان را تحت تاثیر خود قرار دهد.
مدیر کل هواشناسی استان گلستان با اشاره به نفوذ سامانه ناپایدار از اواخر روز چهارشنبه گفت: خروج مدل‌های عددی جوی و دریایی حاکی از نفوذ سامانه ناپایداری به گلستان است که از اواخر چهارشنبه 15 آذر ماه روی می‌دهد.
نوربخش داداشی تنکابنی در گفت‌وکو با خبرنگارفارس در گرگان اظهار کرد: پیامد این شرایط جوی، افزایش ابر، رگبار، رعد و برق، بارندگی متناوب و در مناطق مرتفع و کوهستانی به شکل بارش برف است.
وی خاطرنشان کرد: از دیگر تبعات این شرایط جوی سرد، وزش شدید باد، کاهش نسبی دما بین 14 تا 16 درجه سانتی‌گراد و مواج و طوفانی شدن دریا خواهد بود.
داداشی تنکابنی، شدت وزش باد استان را در مدت زمانی یاد شده، بین 50 تا 80 کیلومتر بر ساعت ارزیابی کرد و تصریح کرد: بیش‌بینی می‌شود، جهت باد غالب نیز غربی و شمال غربی باشد و ارتفاع امواج در ساحل نیز بین یک و نیم تا سه ‌و نیم متر و در فرا سواحل بین دو تا سه و نیم متر باشد.
وی ادامه داد: اوج فعالیت این سامانه در روز جمعه پیش‌رو است و به تناوب تا روز شنبه آینده ادامه خواهد یافت.

*صدور دو اخطاریه هواشناسی جوی و دریایی در گلستان/ اخطار به صیادان پره و دریابانان
عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان از تمامی فعالان دریایی و صیادان به ویژه صیادان پره و دریابانان خواست تا نسبت به فعالیت در دریا تمهیدات لازم را به عمل آورند.
داداشی تنکابنی خاطرنشان کرد: دو اخطاریه جوی و دریایی صادر شده که به شکل نمابر و از طریق فضای مجازی اطلاع‌رسانی شده و همچنین از طریق مدیریت بحران استان نیز این اخطاریه‌ها دوباره جهت تمهیدات لازم برای دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مدیرت بحران استان ارسال شده است.
مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان نیز با اشاره به کاهش دمای استان طی روزهای آینده گفت: براساس اخطاریه‌های ارسالی تمهیدات لازم اتخاذ شده و انشالله مشکلی پیش نخواهد آمد.
صادق علی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: طبق پیش‌بینی‌ها دمای استان کاهش محسوسی خواهد یافت، دمایی که طی چند روز اخیر گرمای بالای 20 درجه را هم تجربه کرده بود.

گلستان در موضوع بارش اصلا اوضاع خوبی ندارد/تاثیرگذاری باران بر کاهش حریق جنگل‌های گلستان
وی ادامه داد: متاسفانه در موضوع میزان بارش وضعیت خوبی نداریم و نیازمند بارش باران و برف هستیم تا ذخیره‌های زیرزمینی استان افزایش یابد و اثرات خشکسالی اندکی التیام یابد.
مقدم با اشاره به اهمیت بارندگی‌ها در گلستان افزود: این بارش‌ها علاوه بر تامین منابع آبی استان، نقش موثری در کاهش آتش‌سوزی در منابع طبیعی استان دارد و آستانه تحریک‌پذیری این مناطق را در برابر حریق‌های احتمالی افزایش می‌دهد.
گلستان بیش از هر زمان دیگر تشنه باران است، آسمانی که زمانی باران‌هایش لحظه‌ای قطع نمی‌شد مدت‌ها است که دیگرنمی‌خندد و انتظار می‌رود که چند روز آینده با نزول رحمت الهی دوباره اخم گره زده ابرهایش باز شود و خیس باران بر گونه‌های سرزمینش جاری شود.
اکنون آسمان گلستان صاف تا قسمتی ابری و دمای هوا نیز بین دوتا چهار درجه سانتی‌گراد است.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار