مدیریت حوزه های علمیه خواهران گلستان گفت: همایش ملی 'حجاب پژوهی با تاکید بر قرآن و سنت' روز پنجشنبه هفته جاری 23 آذر ماه به میزبانی این استان در گرگان برگزار می شود.

گلستان میزبان همایش ملی حجاب پژوهی با تاکید بر قرآن و سنت

به گزارش گلستان۲۴؛حجت الاسلام ایوب وردانی روزدوشنبه در نشست خبری اظهار کرد که این همایش از سوی حوزه علمیه خواهران استان با همکاری دانشگاه پردیس فرهنگیان گلستان و در راستای ترویج عفاف و حجاب برگزار خواهد شد.
وی؛ رسالت حوزه های علمیه را حفظ دین و ترویج حجاب دانست و عنوان کرد که یکی از مباحث جدی جامعه، بحث حجاب و عفاف بوده که امروز مقداری کمرنگ شده است.
به گفته وی؛ حفظ اسلام با تاکید بر مساله حجاب و عفاف از وظایف حوزه ها است و برای فرهنگ سازی و ترویج بیشتر باید رسانه ها پای کار بیایند.
حجت الاسلام وردانی تاکید کرد: وظیفه داریم در مسیر حفظ و صیانت از حجاب تلاش کنیم
وی گفت: در این همایش که با هدف استفاده از ظرفیت های علمی و پژوهشی حوزه ها از بیشتر مدارس لمیه خواهران و برداران و مراکز حوزه های علمیه سراسر کشور، آثاری به دبیرخانه همایش ارسال شده است که نشان از استقبال خوب طلاب دارد.
دبیر علمی و رییس دانشگاه فرهنگیان پردیس خواهران گلستان نیز گفت: با توجه به پژوهش‎ های علمی که دانشگاه‎ ها در حوزه عفاف و حجاب انجام داده اند، تصمیم گرفته شد که با همکاری دانشگاه فرهنگیان و حوزه علمیه خواهران این همایش برگزار شود.
بهجت تربتی نژاد افزود: اطلاع‎ رسانی از طریق فضای مجازی در شبکه‎ های اجتماعی و سایت‎ ها انجام و 102 مقاله از سوی دانشگاه ‎ها و حوزه‎ های علمیه با 10 محور به دبیرخانه همایش ارسال شده است.
وی تصریح کرد: آثار در کمیته داوری مورد ارزیابی قرار گرفته که 3 اثر به عنوان برگزیده و 7 اثر به عنوان شایسته تقدیر انتخاب شد که در روز همایش از این افراد تجلیل می ‎شود و کتاب این همایش نیز رونمایی خواهد شد.
تربتی نژاد بیان داشت: در این همایش رییس موسسه قرآنی تمهید به همراه معاون پژوهشی حوزه های علمیه خواهران کشور سخنرانی خواهند داشت و نیز سه مقاله برگزیده و یک مقاله شایسته تقدیر ارائه می شود.
وی افزود: 'مبانی، مفاهیم و تاریخچه'، 'رسانه، ارتباطات و شبکه های اجتماعی'، 'عقلانیت و رشد شخصیتی'، 'سیاست های کلی و برنامه های کلان'، 'سلامت و بهداشت روانی'، 'امنیت اجتماعی و الگوسازی'، 'حقوق شهروندی، قوانین و مقررات بین الملل'، 'ارزش های تربیتی و اخلاقی'، 'طراحی دوخت و تولید البسه' و 'هنر زیبائی ادبیات و معماری' از محورهای اصلی این همایش است.
 هم اینک 1500بانوی طلبه در 11 مدرسه علمیه، یک مرکز آموزش عالی ومرکز تخصصی حوزه در استان گلستان مشغول فراگیری علوم دینی هستند و تاکنون 1500 خواهر طلبه نیز فارغ التحصیل شده اند.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار