مدیرکل محیط زیست استان گلستان:

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان در پاسخ به مطلبی منتشر شده در فضای مجازی درباره واگذاری پارک ملی گلستان به استان خراسان شمالی گفت: این مطلب شایعه است و از اساس تکذیب می‌شود.

واگذاری پارک ملی گلستان به استان خراسان شمالی شایعه است

به گزارش گلستان 24 ؛ و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان، امیر عبدوس اظهار داشت: مطلبی در خصوص واگذاری پارک ملی گلستان به استان خراسان شمالی در فضای مجازی منتشر و به سرعت در فضای مجازی در حال پخش شدن است و حکایت از آن دارد که پارک ملی گلستان در حال جداسازی از استان گلستان و الحاق به استان خراسان شمالی است و این در حالی است که از اساس این موضوع صحت نداشته و به کلی تکذیب می‌شود.

وی گفت:: در روز پنج‌شنبه ۲۳ آذر قرار است مراسمی با عنوان آیین نکوداشت شصت سال حفاظت و حراست از پارک ملی گلستان در پارک ملی گلستان برگزار شود و در این مراسم از مدیران کل و روسای اسبق ۴۰ ساله اخیر پارک ملی گلستان تقدیر خواهد شد.

عبدوس اظهار کرد: در این مراسم، مشکلات و معضلات چند ساله اخیر پارک ملی گلستان در سطح ملی با حضور کارشناسان و مسئولان استانی و ملی مطرح و زمینه رفع این مشکلات فراهم خواهد آمد.

وی گفت: با تصمیمات اخذ شده در سازمان حفاظت محیط زیست شورای راهبردی پارک ملی گلستان متشکل از استانداران ۲ استان گلستان و خراسان شمالی، روسای دادگستری ۲ استان، نمایندگان شهرستان‌های حوزه تقسیمات سیاسی پارک ملی گلستان در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان تشکل‌های زیست محیطی ۲ استان، و تعدادی از معتمدین و افرادی که برای این پارک ملی زحمات و هزینه‌های خاصی را متحمل شده‌اند تشکیل خواهد شد. این شورا صرفا نقش مشورتی داشته و به هیچ عنوان در امور اجرایی و نظارتی و وظائف حاکمیتی سازمان حفاظت محیط زیست مداخله‌ای ندارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان ضمن قدردانی از حساسیت فعالان زیست محیطی و مدیران شبکه‌های مجازی در رابطه با نحوه مدیریت پارک ملی گلستان گفت: جوامع انسانی اطراف پارک ملی گلستان محل تجمیع اقوام مختلف ایرانیست و تنها هدف ما در مجموعه سازمان حفاظت محیط زیست، فارغ از هرگونه حساسیت قومی و قبیله‌ای بهره‌مندی از مشارکت همه این جوامع در حفاظت بهتر از این میراث طبیعی خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع : باشگاه خبرنگاران

 

ارسال نظر

آخرین اخبار