استاندار گلستان با اشاره به اینکه در بحث حقوق شهروندی آموزش های کافی نبود، اظهارداشت: مدیران دستگاه های اجرایی اشرافی بر ۱۲۰ بند حقوق شهروندی ندارند.

مدیران دستگاه های اجرایی نسبت به حقوق شهروندی اشراف ندارند

به گزارش گلستان24؛سید مناف هاشمی، استاندار گلستان، عصر روز گذشته (22 آذر) جلسه کار گروه حقوق شهروندی گفت: انقلاب اسلامی ایران ریشه در حق طلبی دارد.

 

وی با اشاره به اینکه قبل از پیروزی انقلاب با نگاه دیکتاتوری که وجود داشت این ذهنیت وجود داشت حق و حقوق زنان و مردان جامعه ما داده نمی شود و دخالت هایی در حریم خصوصی افراد صورت می گیرد، افزود: اینها واقعیت هایی بود که بر اساس آن انقلاب کردیم و تلاش کردیم آزادی داشته باشیم تا حقوق مساواتی که در دین و آیین ما وجود دارد آن را در جامعه خود پیدا کنیم.

 

هاشمی با اشاره به اینکه حقوق شهروندی بر اساس همان مستندات قانون اساسی بعد از 35 سال ابلاغ شد، تصریح کرد: در اوایل جنگ تحمیلی درگیر موضوعات مختلفی بودیم و مسائل بسیار اساسی در کشور داشتیم و این امکان وجود نداشت برخی از حقوقی که کشور های توسعه یافته داشتند و دارند به آن برسیم.

 

استاندار گلستان گفت: امروز دنیا این را نخواهد پذیرفت که ما برخی از حقوق ها را نپردازیم، ما اگر حقوق خودمان را ندانیم نتیجه این خواهد شد که برخی از اتفاقات در آسیب های اجتماعی در حال انجام است.

 

وی افزود: به جای سخن گفتن، توصیه کردن و صحبت کردن، خروجی صحبت های ما باید عملیاتی شود، اکنون دستگاه های پایش استان باید نسبت به وضع استان توجه داشته باشند.

 

هاشمی اظهارداشت: خلا بزرگی در جامعه وجود دارد که ما را در مجامع بین المللی زیر سوال برده، باید نسبت به حقوق کودکان توجه داشته باشیم اگر قرار است حرف های خود را هم سنگ کنیم با برخی از کشورهای توسعه یافته خط کش آن قانون است.

 

وی تصریح کرد: تصور نکنیم برخی از کشورهایی که به عنوان توسعه یافته شناخته شده اند حتما از ما بهتر بودند ما قوانینی را داشتیم که از سه هزار سال پیش از آن برخوردار بودیم و کتاب قرآن را در اختیار داریم که در همه امورات برما تکلیف کرد و اینها مواردی است که این کشورها از آن بی بهره بودند اما بعد از مشکلات داخلی چیزهای رابه عنوان خط کش قانون برای خود قرار داده اند.

 

استاندار گلستان با بیان اینکه جدی نگرفتن خط کش قانون یکی از مشکلات ما محسوب می شود، گفت: در برخی از جاها دستوراتی که وارد شده برای ما امکان پذیر نیست هرجایی که می توانیم به آن عمل کنیم.

 

وی افزود: هیچ کس برای این گونه جلسات برای به ما نمره ای نخواهد داد، اگر جلسه ای برگزار می شود باید برای آن دستور کار داشت.

 

هاشمی با اشاره به اینکه در بحث حقوق شهروندی آموزش های کافی نبود، اظهارداشت: مدیران دستگاه های اجرایی اشرافی بر  120 بند حقوق شهروندی ندارند ما به دنبال جدول، کاغذ، عدد و رقم نیستیم ما این را باید نقد کنیم که استان گلستان در حوزه آسیب های اجتماعی با این حقوق شهروندی پایین آمده است.

 

وی با بیان اینکه بزرگترین اقدام ما آموزش است، تصریح کرد: همین مردمی که در رای دادن و مشارکت با ما مساوی هستند اما در گرفتن حقوق ما آن ها را مساوی نمی دانیم.

 

استاندار گلستان گفت: برای اینکه بتوانیم از نتایج خوبی برخوردار شویم باید بحث آموزش را جدی بگیریم و برای جلسات دستور کار داشته باشیم و متاسب با شرح و وظایف هریک از دستگاه های اجرایی 10 تا 15 تکلیف داشته باشیم اگرما به آن دستوری، تکلیفی و عملیاتی نگاه نکنیم بعدا برای ما قابل پذیرش نیست.

 

وی با اشاره به اینکه مردم به جز رضایتمندی از حاکمیت چیز دیگری انتظار ندارند، افزود: مردم ما می خواهند که مسئولان در کنار آنان قرار گیرند سختی ها را تحمل می کنند، آنان همیشه در کنار دولت بودند و نقش آفرینی کردند.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار