مدیرکل راهداری گلستان:

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان گفت: تامین ایمنی عبور و مرور شهروندان و مسافران در جاده های استان از برنامه های اصلی حوزه راهداری بوده که فراهم شدن این امکان نیازمند تخصیص منابع مالی پایدار است.

تامین ایمنی عبور و مرور نیازمند تخصیص منابع پایدار است

به گزارش گلستان24؛مهدی میقانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد که وظیفه راهداری حفظ وضعیت و ارتقای ایمنی در عبور و مرور است و برای انجام بهتر این وظیفه و کمک به تردد آسان و ایمن تلاش می کند.
به گفته وی؛ تامین این مهم به توجه ویژه در حوزه اختصاص منابع پایدار نیاز دارد.
وی همچنین با اشاره به اجرای طرح زمستانه راهداری استان افزود که این طرح از نیمه دوم آذر ماه شروع شد و در شرایط بحرانی، برودت هوا و بارش ها، اقدام سریع و به موقع راهداران مهم است.
میقانی ادامه داد: فرسودگی ماشین آلات راهداری یکی از کمبودهای فراروی این بخش است، اما با تکیه بر توان و ظرفیت همکاران توانسته ایم در سخت ترین شرایط مشکلات را پشت سر گذاشته و از انجام بهینه وظیفه، سربلند بیرون بیاییم.
مدیرکل راهداری گلستان اضافه کرد که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور برای تامین و تجهیز ناوگان راهداری استانها، اقدامات تخصصی از قبیل تامین و تجهیز نمک پاش های مکانیزه، برفروب ها را در برنامه داشته و این نیازمندی ها در دست اقدام و تامین است.
وی، یکی از مسایل مهم به هنگام عبور و مرور در مسیرهای کوهستانی را استفاده صحیح و بموقع از زنجیرچرخ بیان کرد و افزود: متاسفانه کم توجهی شماری از رانندگان به این مساله، مشکلاتی را برای آنان و دیگر کاربران جاده ای و اکیپ های راهداری ایجاد می کند.
میقانی اشاره ای هم به شرکت ها، تشکل ها و رانندگان فعال بخش حمل و نقل جاده ای استان داشت و گفت: در استان گلستان حدود 150 شرکت حمل و نقل اعم از کالا، مسافر و بین المللی، حدود 20 تشکل صنفی حمل و نقل و حدود 15 هزار راننده حرفه ای فعال هستند.
به گزارش ایرنا طول راه های استان گلستان بالغ بر پنج هزار کیلومتر است که حدود یکهزار و 900 کیلومتر آن برفگیر و کوهستانی می باشد.
در طرح راهداری زمستانه سال 96 گلستان 25 اکیپ راهداری با بکارگیری 105 دستگاه ناوگان سبک، نیمه سنگین و سنگین و توان 260 نیروی راهداری در طول راههای استان خدمات رسانی می کنند. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار