رییس اداره فناوری های مکانیزاسیون کشاورزی جهادکشاورزی گلستان گفت که 37 میلیون لیتر سوخت موردنیاز کشاورزان استان برای ادامه عملیات برداشت و نیز کشت محصولات جدید در فصل پاییز تامین و در اختیار مراکز توزیع در شهرستان ها قرار گرفت.

تامین 37 میلیون لیتر سوخت کشت پاییزه بخش کشاورزی گلستان

به گزارش گلستان24؛عید محمد فاروقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: این مقدار سوخت برای کار کرد 35 هزار انواع تراکتور، کمباین، چاپلر و تیلر فعال در حوزه کشاورزی استان تامین شده است.
به گفته وی؛ در فصل پاییز علاوه بر برداشت دانه های روغنی از جمله پنبه و سویا، عملیات کشت محصولات پاییزه از جمله گندم، جو، کلزا، چغندر قند در سطح حدود 550 هزار هکتار از زمین های استان آغاز می شود که امسال بیشترین سطح با 356 هزار هکتار سهمیه ابلاغی به گندم اختصاص دارد. 
استان گلستان واقع در شمال کشور از قطب های تولید گندم کشور به شمار می رود، مصرف سالانه گلستانی ها حدود 300 هزار تن بوده و بقیه محصول برداشتی به سایر استانها برای تامین نان آنان در طول سال حمل می شود.
طبق گزارش سازمان جهادکشاورزی گلستان در سال زراعی 95- 94، گندمکاران استان یک میلیون و 320 هزار تن محصول تولید و رتبه دوم کشوری را بعد از استان خوزستان کسب کردند.
گندم گلستان با 30 درصد گلوتن جزو مرغوب ترین گندم تولیدی کشور به شمار می رود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار