جولان کانال های تلگرامی بی محتوا در گلستان؛

برخی از افراد با ساختن یک صفحه در شبکه های اجتماعی و ساپورت مالی ازبرخی گروه های سیاسی، نسبت به انتشار اخبار کذب،تهمت و تخریب مسئولین در شبکه های اجتماعی هیچ ابایی ندارند.

آقایان سیاسی کاری را با خبرنگاری اشتباه نگیرید/تخریب و تهمت اساس کار برخی از فعالان شبکه های های اجتماعی استان

به گزارش گلستان24؛خبرنگاری شغل نیست بلکه هنری است که فرد با آگاه سازی صحیح مردم نسبت به مسائل پیرامون آنها را از وقایع جامعه با خبر می کند،که این کارمی طلبد فرد علاوه بر داشتن روحیه جسمانی قوی نیازمند ذاتی خوب و روحیه معنوی بالایی باشد.

اساسا مردم بیشتر با رجوع به منابع معتبر که به صورت رسمی در کشور فعالیت می کنند از اخبار موثق جامعه باخبر می شوند و یا این که با شنیدن یا دیدن مطاب در رسانه ی ملی یعنی صدا وسیما مسائل پیرامون جامعه را در دنبال می کنند.

با فراگیر شدن اینترنت در سطح کشور و بهره مند شدن کوچک ترین روستا ها به اینترنت پایگاه های اینترنتی نقش مهمی در انتشار اخبار دارند که تا این مدت این روال نیز همچنان به قوت خود باقی مانده است.

اما با ظهور شبکه های اجتماعی نرم افزار های پیام رسان نقش ویژه ای در زندگی مردم ایجاد کرده اند که  به صورتی عضو جدا نشدنی جامعه امروزی شد و پیر و جوان را در بر گرفته اند.

از این رو پایگاه های خبری و خبرگزاری های معتبر و شناسنامه دار علاوه بر کار رسمی خود در فضای وب برای سهولت دسترسی مردم به اخبار در شبکه های اجتماع نیز شروع به فعالیت کرده اند.

با جای افتادن این منابع خبری در شبکه های اجتماعی برخی از افراد با راه انداختن یک صفحه در شبکه های اجتماعی فکر کرده اند که یک روزه خبرنگار شده اند و دارند طبق رسالت خبرنگای و رسانه ای فعالیت می کنند.

استان گلستان نیز از این افراد کم ندارد که با سوء استفاده از آزاد بودن این فضا به نام کار خبری شدید ترین توهین ها و اراجیف را به خورد مردم می دهند.

این افراد که در استان بیشتر کار تخریبی و سیاسی می کنند تا خبری، جوری جلوه می دهند که انگار سالها است با تجربه و قدرت در این کار فعالیت می کنند و اعتماد به نفس خاصی دارند.

صفحات این افراد در فضای مجازی که هیچ جا ثبت نشده و هیچ رسمیتی نیز ندارد با بسته شدن برخی از نرم افزار های پیام رسان به پایان خود می رسد و هیچ ریشه و دنباله ای ندارد.

این افراد و شبکه های اجتماعی که خود وابسته به یک گروه سیاسی هستند،مدام بر علیه رقیب خود مطلب می نویسند و اصلا آگاه سازی منصفانه مردم برایشان اهمیت ندارد،که این موضوع باعث شده تا جایگاهی نیز در بین مردم نداشته باشند.

امیدواریم تا دستگاه های ذیربط هرچه زودتر دم و دستگاه این سیاسی کاران و شبهه خبرنگار را جمع کنند و مانع از آلوده شدن فضای استان به اخبار دروغ و کذب شوند.

انتهای پیام/پ

ارسال نظر

آخرین اخبار