مدیرعامل آب منطقه ای گلستان:

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: مصرف بی رویه و بالای گلستانی ها یکی از مشکلات حوزه آب استان است که حل آن به فرهنگ سازی جدی تر احتیاج دارد.

کاهش مصرف بی رویه نیازمند فرهنگ سازی جدی تر است

به گزارش گلستان24؛علی نظری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مطابق آمارهای موجود هر گلستانی در شبانه روز نزدیک به 300 لیتر آب مصرف می کند درحالی که میانگین مصرف جهانی حدود نیمی از این مقدار است.
وی بیان کرد: اگر نتوانیم این مصرف بالا را کنترل و مهار کنیم، در آینده با مشکل تامین آب شهروندان و مشکلات ناشی از آن مواجه خواهیم شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان افزود: هم اینک بخش کشاورزی یکی ازعمده ترین مصرف کنندگان آب است که اگر بتوانیم زمینه صرفه جویی 10 درصدی این بخش را فراهم کنیم، هیچ نگرانی و مشکلی برای تامین آب خانگی نخواهیم داشت.
نظری اضافه کرد: بهره گیری بیشتر ازعلم روز برای چگونگی مصرف و کاهش استفاده از آب در تولید محصولات ، ضرورت جدی برای آینده این نعمت محدود خدادادی است.
وی همچنین بر ضرورت استفاده حداکثری از آب های سطحی تاکید کرد و گفت: هم اینک 72 درصد این آب ها در گلستان مهار می شود و کنترل بقیه آن با احداث سدهای گوناگون که در دست احداث و یا مطالعه است قابل انجام خواهد بود.
مدیرعامل آب منطقه ای گلستان؛ اجرای طرح های فاضلاب شهری را یکی از ضرورت های مدیریت بهینه مصرف دانست و گفت: بهره برداری از این طرح قادر به بازگرداندن 70 درصد آب به طبیعت است که می توان از این پساب ها در بخش صنعت و کشاورزی استفاده کرد.
وی ادامه داد: هم اکنون در 4 شهر گلستان این طرح بهره برداری شده و در چند شهر دیگر هم اجرای طرح فاضلاب شهری در دست احداث یا مطالعه است.
استان مرزی گلستان واقع در شمال کشور در سال های اخیر با کاهش نزولات جوی و کم توجهی به مصرف بهینه بویژه در بخش خانگی و کشاورزی با بحران خشکسالی مواجه شده است. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار