رئیس دادگستری گالیکش خبر د اد

رئیس دادگستری شهرستان گالیکش از سازش 52 درصدی پرونده‌ها در هشت ماهه گذشته امسال در این شهرستان خبر داد.

گالیکش پیشرو صلح و سازش در گلستان

به گزارش گلستان24؛به نقل از روابط عمومی شورای حل اختلاف گلستان، عباس آریانپور اظهار کرد: در هشت ماه گذشته 3 هزار و 461 پرونده به شعب شورای حل اختلاف شهرستان گالیکش وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 27 درصدی را نشان می‌دهد.
وی به سازش 52 درصد پرونده‌های ورودی در هشت ماه گذشته اشاره کرد و افزود: شهرستان گالیکش در مدت زمان یاد شده با سازش یک هزار و 128 پرونده رتبه نخست صلح و سازش در استان گلستان را به خود اختصاص داده است.
آریانپور اضافه کرد: از مجموع 56 هزار و 700 پرونده‌ای که در این مدت به شعب شوراهای حل اختلاف استان وارد شده گالیکش با بیش از 32 هزار مختومه رتبه دوم را نیز در این بخش از آن خود کرده است.
وی با اشاره به مختومه شدن پرونده‌های وارده سال 1396، گفت: تلاش اعضا و پرسنل شوراهای حل اختلاف قابل ستایش است چرا که با حداقل امکانات و پرداختی، نقش بسیار موثری در کاهش ورودی به محاکم و حل و فصل دعاوی مراجعان دارند.
رئیس شوراهای حل اختلاف گلستان نیز با بیان اینکه در این استان 708 نفر در شوراهای حل اختلاف مشغول به فعالیت هستند، اضافه کرد: شهرستان‌های گالیکش و کلاله بیشترین درصد مصالحه به مختومه قابل سازش را در هشت ماهه اول امسال داشتند.
احمد جعفری با بیان اینکه پیگیری و ممارست اعضای شوراهای حل اختلاف زمینه‌ تحقق بخش قابل توجهی از اهداف این شوراها را فراهم کرده است، گفت: مجموعه شوراهای حل اختلاف با هدف بهره‌گیری از مشارکت‌های مردمی، ایجاد فرهنگ صلح و سازش و رفع اختلاف از طریق کدخدامنشی، تلاش برای حل و فصل دعاوی از طریق مذاکره بین طرفین و پیشگیری از طرح برخی دعاوی ساده در مراجع قضائی ایجاد شده است.
گفتنی است شهرستان گالیکش با افزون بر 63 هزار نفر جمعیت واقع درشرق استان گلستان، با 39 عضو سه شعبه حل اختلاف رای، 2 شعبه صلحی شهری و سه شعبه صلحی روستایی و دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار