طی 9 ماه نخست سال جاری

رئیس اداره ثبت احوال گمیشان گفت: در سال جاری تعداد یکهزار و 478 واقعه ولادت در ثبت‌احوال شهر گمیشان به ثبت رسید.

یکهزار و 478 ولادت در گمیشان ثبت شد/ ثبت فوت 200 نفر در ثبت‌احوال گمیشان

به گزارش گلستان24؛تاجیک شکیبا ظهر امروز با گرامیداشت حماسه 9 دی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در 9 ماه نخست سال جاری جاری تعداد یکهزار و 478 واقعه ولادت در ثبت‌احوال شهر گمیشان به ثبت رسید.

وی تصریح کرد: در 9 ماه نخست سال جاری تعداد یکهزار و 478 ولادت در گمیشان ثبت شد که این رقم نسبت به سال گذشته هفت درصد رشد داشته است.

رئیس اداره ثبت احوال گمیشان ابراز کرد: در سال جاری 1478 ولادت در گمیشان ثبت شد و در سال گذشته آمار ثبت‌شده ولادت در این شهر یکهزار و 449 مورد بوده است که خوشبختانه شاهد رشد ولادت در این شهر بودیم.

شکیبا یادآور شد: در 9 ماهه نخست سال جاری تعداد ولادت در شهر گمیشان 733 مورد به ثبت رسیده است و تعداد ولادت در روستاها 745 مورد به ثبت رسیده است.

وی اذعان کرد: به ازای هر یکصدو پنج نوزاد پسر یکصد نفر دختر به دنیا می‌آیند که در 9 ماهه نخست سال جاری این نسبت معکوس شده است یعنی اکنون 751 نوزاد دختر و 727 نوزاد پسر متولد شدند که در نوع خود بسیار حائز اهمیت است.

رئیس اداره ثبت احوال گمیشان با بیان اینکه در سال گذشته تعداد 439 مورد ازدواج در شهر گمیشان به ثبت رسید، خاطرنشان کرد: در سال جاری تعداد 377 واقعه ازدواج در شهر گمیشان به ثبت رسیده است.

شکیبا از کاهش ازدواج در شهر گمیشان خبر داد و اظهار کرد: متاسفانه حدود 14.1 درصد میزان ازدواج در شهر گمیشان کاهش داشتیم.

وی تصریح کرد: موضوعی که در امر ازدواج بسیار حائز اهمیت است و مسوولان باید نسبت به آن حساس باشند بالا رفتن سن ازدواج در جوانان است که 28.7 بود هر چقدر سن ازدواج بالا می‌رود متاسفانه افراد موفق به ازدواج نخواهند شد.

رئیس اداره ثبت احوال گمیشان با بیان اینکه سوم دی ماه روز ثبت احوال نامگذاری شده است، ابراز کرد: تعداد فوتی‌ها در 9 ماهه نخست سال جاری 200 مورد گزارش شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 215مورد داشتیم میزان 7 درصد کاهش صورت گرفته است.

شکیبا در خصوص علل‌های فوت در شهرستان گمیشان افزود: بیماری قلبی و عروقی بیشترین آمار فوتی در شهر گمیشان گزارش شده است که حدود 54 نفر از فوتی‌های ما در شهر گمیشان به دلیل بیماری قلبی و عروقی بود.

وی تصریح کرد: 48 مورد از فوتی‌های ثبت شده در گمیشان به علت کهولت سن و 28 مورد بیماری سرطان و تومور و 15 مورد به دلیل وقوع تصادفات گزارش شده است.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار