معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان گلستان گفت: با توجه به کاهش قابل توجه دمای هوا در استان گلستان، بارش باران سراسر استان گلستان را فراگرفته و ارتفاعات استان گلستان نیز سفیدپوش شده است.

کاهش دمای هوا در استان گلستان

به گزارش گلستان24؛محمدرضا رحمان‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان با اشاره به نفوذ سامانه بارشی به استان اظهار داشت: بارش باران از شب گذشته تاکنون در استان گلستان آغاز شده و همچنان ادامه دارد و بیشترین باران در مناطق شرقی استان بوده و بارش برف در ارتفاعات استان نیز آغاز شده است.

وی افزود: از شامگاه سه شنبه در استان گلستان باران ، پیوسته در حال باریدن است و تاکنون بیشترین میزان آن از مینودشت حدود 30 میلی متر گزارش شده و در گرگان مرگز گلستان هم تاکنون 26 میلی متر باران بارید.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان گلستان تصریح کرد: این سامانه سرد از عصر سه شنبه وارد استان گلستان شده و بر اساس پیش‌بینی کارشناسان، تا اواخر وقت پنجشنبه در استان گلستان فعالیت دارد.

رحمان‌نیا  گفت: کاهش حدود 14 درجه‌ای دمای هوا، بارش برف در ارتفاعات و باران در مناطق دشت، از پیامدهای این سامانه سرد است.

وی اظهار کرد: در این مدت با توجه به شدت بارش، آبگرفتگی برخی معابر عمومی و در نواحی کوهستانی با وقوع ریزش برف و پدیده مه غلیظ اختلال در تردد جاده‌ای مورد انتظار است و توصیه می‌شود تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی در استان انجام شود.


 

ارسال نظر

آخرین اخبار