مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: طرح زهکشی تاکنون در ۱۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان‌های بندرترکمن و گمیشان اجرا شده است.

اجرای طرح زهکشی در ۱۲ هزار هکتار از اراضی بندرترکمن و گمیشان

به گزارش گلستان24؛ تقی کمال غریبی صبح امروز درباره پروژه زهکشی اراضی شهرستان‌های ترکمن و گمیشان اظهار داشت: تاکنون در سطح حدود 12000 هکتار از اراضی کشاورزی حوزه شهرستان‌های ترکمن و گمیشان 140 کیلومتر کانال فرعی  حفرشده که کارها توسط 2 پیمانکار باسرعت و دقت درحال اجراست.

وی با اشاره به اینکه براساس قرارداد بسته شده، زهکشی در سطح 22 هزار هکتار از اراضی شهرستان ترکمن باید به اجرا در بیاید، افزود: میزان اعتبار این طرح در استان گلستان نیز 52 میلیارد تومان است.

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان گلستان با اعلام رضایت از پیشرفت فیزیکی پروژه زهکشی اراضی در حوزه شهرستان گمیشان، گفت: درحوزه شهرستان ترکمن در سطح 3 هزار هکتار کار شده و با توجه به توجیه نبودن برخی از مالکان اراضی در سطح شهرستان ترکمن و مشکلات اجتماعی که توسط آنها به وجودآمده در حال حاضر کارها را به صورت متمرکز در سطح اراضی شهرستان گمیشان در حال پیگیری هستیم.

کمال‌غریبی از مالکان اراضی درخواست کرد با توجه به نتایج مثبت عظیمی که طرح زهکشی اراضی دارد، با عوامل اجرایی این پروژه همکاری لازم را به عمل آورند.

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: در صورت همکاری و تعامل مردم هر چه زودترتعهد 22 هزار هکتاری زهکشی در سطح اراضی شهرستان ترکمن در سال 96 انجام خواهد شد و قطعا مردم از نتایج مثبت آن بهره‌مند خواهند شد.

وی در خصوص با پروژه انتقال آب با لوله در اراضی استان گفت: سال 1393 یک امکان‎سنجی برای انتقال آب با لوله در 5 هزار هکتار از اراضی استان انجام شد که در این راستا در  2 هزار کیلومتر از اراضی طرح انتقال آب  با لوله انجام شد  سال گذشته طرح انتقال آب با لوله در 500 کیلومتر از اراضی استان با 20 میلیارد تومان  از محل اعتبارات ملی و استانی اجرا شد.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار