گلستان24 گزارش می دهد؛

افزایش جمعیت و وجود خودرو های فرسوده در شهر باعث شده تا هوای گرگان آلوده شود.

سلامت شهروندان گرگانی در معرض  آلودگی هوا +تصاویر

به گزارش گلستان24،آن دسته از گروه هایی از مردم که در معرض آلودگی هوا قرار می گیرند ممکن است به بیمار های،ذات الریه (پنومونی)، بیماری های قلبی-عروقی و تخریب و یا تضعیف سیستم عصبی دچار شوند.

گرچه آلودگی  هوا بر پوست، چشم و یا دیگر سیستم های بدن اثر دارد، اما مهم ترین اثرات آن بر سیستم تنفسی می باشد.

آلودگی هوا این روز ها نفس پایتخت نشین ها را گرفته و مسئولین را به تکاپو انداخت تا به گونه ای مردم و شهر را از این آلودگی نجات دهند که تا به حال هیچ راه کار موثری در این خصوص طراحی نشده است و ریه های مردم همچنان درگیراین آلودگی هوا هستند.

شهر گرگان که در چند سال اخیر  با افزایش سریع جمعیت روبرو شده که که بخشی از این افزایش جمعیت به علت  مهاجرت خانوار ها از استان های دیگر به این شهر وعلت دیگر این افزایش جمعیت مهاجرت مردم از دیگر شهر های استان به این شهر است، که شهر گرگان را با جمعیت فردی و ماشینی زیادی روبرو کرده است.

یکی از بزرگترین شهرک های صنعتی استان یعنی شهرک صنعتی آق قلا در نزدیکی شهر گرگان می باشد و این شهرک صنعتی خود سهمی در افزایش آلودگی هوای مرکز استان داشته و اگر با جزئیات بیشتر به این پدیده بنگریم میبینیم که سهم زیاد از این آلودگی ها به علت  وجود خودرو های دودزا و فرسوده در شهر است.

وجود خیابان ها کم عرض، عبور جاده کمربندی از درون شهر و هم قرارگیری بیشتر ادارات در مراکز شهر باعث شده است که خودرو ها بیشتر در آلودگی هوا نقش داشته باشند در این بین اتوبوس های خطوط واحد شهرداری خود آلودگی بسیار زیادی تولید می کنند زیرا که به عینه می شود دید از اگزوز های این اتوبوس ها فرسوده به چه میزان دود خارج می شود.

 مسئولین شهری و استانی باید هر چه زودتر فکری به حال آلودگی هوای گرگان بکنند تا شهر گرگان به حال روز کلان شهر های کشور دچار نشود،زیرا که اگر این اتفاق رخ دهد ممکن است فضای گردشگری شهر به خطر بیافتتد.

aaa (8)

aaa (7)

aaa (6)

aaa (3) 

aaa (1)

 

انتهای پیام/پ

ارسال نظر

آخرین اخبار