معاون حقوقی و قضایی سازمان قضایی نیروهای مسلح:

معاون حقوقی و قضایی سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: موضوع کاهش جرائم مرتبط با قاچاق و ایراد ضرب و جرح عمدی جزئ اولویت‌های سازمان قضایی نیروهای مسلح است.

کاهش جرائم مرتبط با قاچاق و ضرب و جرح عمدی اولویت سازمان قضایی نیروهای مسلح است

به گزارش گلستان24،محمود صفری صبح امروز در مجمع پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح استان گلستان اظهار کرد: امسال آخرین سال برنامه پنج ساله چهارم سازمان قضایی نیروهای مسلح در حوزه پیشگیری از وقوع جرم است.

وی ادامه داد: در رویکردی که ما داریم به دنبال کارهای دقیق‌تر و اساسی‌تر هستیم و به دنبال تحقق نظام جامع فراگیر هستیم و می‌خواهیم تمام اقدامات ما پژوهش محور و مبتنی بر اصول علمی باشد.

معاون حقوقی و قضایی سازمان قضایی نیروهای مسلح بیان کرد: اگر قرار باشد در پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح موفق باشیم باید سلامت قضایی سازمان قضایی نیروهای مسلح را افزایش دهیم که در این راستا تدوین برنامه را انجام داده و وارد حوزه بعدی شده‌ایم.

صفری تاکید کرد: موضوع جرائم مالی و اقتصادی از موضوعات مهم در دستور کار سازمان قضایی نیروهای مسلح است و در استان گلستان نیز به دلیل وجود بخشی از وزارت دفاع در استان گلستان این بحث در استان گلستان نیز بررسی خواهد شد.

وی اضافه کرد: موضوع قاچاق یکی دیگر از مسائلی است که سازمان قضایی نیروهای مسلح به آن توجه کرده و موضوع آسیب‌های مربوط به قاچاق را مورد بررسی قرار دادیم و به دنبال آن هستیم که بگوییم قاچاق چه تاثیراتی در عملکرد نیروهای مسلح قرار خواهد داد و چه مسائلی نیروهای مسلح را تهدید می‌کند.

معاون حقوقی و قضایی سازمان قضایی نیروهای مسلح بیان کرد: مقام معظم رهبری به نیروهای مسلح و سازمان قضایی نیروهای مسلح دستور دادند که هر کاری که می‌شود در حوزه مبارزه با قاچاق با جدیت انجام شود.

صفری با اشاره به اینکه متاسفانه موضوع همکاری با قاچاقچیان در حوزه نیروهای مسلح شاهد افزایش هستیم، در حوزه جرم ایراد ضرب و جرح عمدی گفت: بعد از فرار از خدمت، ایراد ضرب و جرح عمدی دومین جرم در بین کارکنان نیروهای مسلح است.

وی افزود: در 10 جرم شایع اول، فرار از خدمت و ایراد ضرب و جرح عمدی در صدر جرائم بین نیروهای مسلح است و استان گلستان در جرم ایراد ضرب و جرح بین کارکنان نیروهای مسلح، استان بیستم است.

معاون حقوقی و قضایی سازمان قضایی نیروهای مسلح تصریح کرد: فرماندهان باید با کارکنان خود به یک همدلی و درک متقابل برسند تا شاهد کاهش جرائم ایراد ضرب و جرح عمدی باشیم و اگر این درک متقابل انجام شود به طور طبیعی این کاهش به وجود خواهد آمد.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار