دکتر محبوبی خبر داد:

دبیر هیأت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی استان گلستان گفت : طبق آماری که در پایان سال ۹۵ استخراج کردیم حدود ۸۰ هزار دانشجو در استان گلستان مشغول تحصیل هستند .

به گزارش گلستان24؛دکتر محمد رضا محبوبی صبح امروز چهارشنبه 27 دیماه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد : امروزه نقش علم آموزی و اشتغال دانش بنیان آنقدر مهم و اساسی است که باید به نقش محوری دانشگاه ها در این خصوص توجه جدی بشود .

محبوبی بیا بیان اینکه نظارت و ارزیابی از دانشگاه ها به رشد و ارتقاء آنها در جهت تقویت بنیان های علمی و فناوری کمک می کند ، افزود : در سال 96 طی پایشی که در این زمینه به عمل آمد 51 موسسه آموزش عالی در استان گلستان به لحاظ کیفی و کمی مورد بررسی قرار گرفتند .

وی اضافه کرد : بررسی وضعیت دانشگاهها به دلیل امتحانات پایان ترم دانشجویان متوقف شده ولی بعد از امتحانات حتما این بررسی ها و بازدید ها آغاز خواهد شد .

این مقام مسئول تصریح کرد : بنا داریم تا پایان امسال 60 موسسه آموزش عالی و دانشگاه را ارزیابی کرده و بر کیفیت فعالیت های دانشگاه نظارت داشته باشیم .

دکتر محبوبی با اشاره به اینکه استان گلستان در رتبه بندی های وزارت علوم در حوزه نظارت و ارزیابی جایگاه ممتازی در کشور دارد ، خاطرنشان ساخت : دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در بین دانشگاه های استان در کشور رتبه بسیار خوبی دارد .

وی تاکید کرد : این دانشگاه به عنوان دانشگاه منتخب وزارت علوم در استان گلستان بوده و وظیفه نظارت و ارزیابی کیفیت موسسات آموزش عالی استان گلستان را به عهده دارد .

محبوبی اذعان داشت : طبق آمار اسفند ماه سال 95، حدود 80 هزار دانشجو در زیرنظامهای دانشگاههای آزاد، پیام نور، غیرانتفاعی، علمی- کاربردی و دولتی در استان مشغول به تحصیل هستند.

دبیر هیأت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی استان گفت: در استان 80 موسسه آموزش عالی و پژوهشی داریم که 3 دانشگاه دولتی، 14 موسسه غیرانتفاعی- غیردولتی، 12 مرکز و واحد دانشگاه پیام نور، 12 مرکز و واحد دانشگاه آزاد، 19 مرکز و واحد دانشگاه علمی- کاربردی، 3 پردیس دانشگاه فرهنگیان، 5 دانشکده و آموزشکده فنی و حرفه ای، 6 موسسه پژوهشی، 6 مرکز رشد و 1 پارک علم و فناوری را شامل می شود.

همچنین دکتر علی نجفی نژاد رییس هیأت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی استان نیز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: شناسایی نقاط ضعف و قوت، چالشها و فرصت های آموزشی استان، نهادینه سازی فرهنگ نظارت و ارزیابی در مراکز آموزش عالی جزو اهداف این هیئت است .

نجفی نژاد  افزایش بهره وری با استفاده از فرآیند نظام مند نظارت و ارزیابی، پاسخگو نمودن موسسه های استان نسبت به عملکرد، کیفیت، برنامه ها و ... از اهداف شکل گیری هیأت های استانی دانست و تاکید کرد : نظارت و بررسی اجرای دقیق این برنامه ها اولویت ماست .

وی  خاطر نشان کرد: در استان گلستان 7 کارگروه دانشگاه فرهنگیان، آزاد اسلامی، پیام نور، موسسات غیرانتفاعی غیردولتی، فنی و حرفه ای، جامع علمی- کاربردی و موسسات پژوهشی و فناوری ذیل هیأت نظارت شکل گرفته اند.

/خبرگزاری علم و فناوری

ارسال نظر

آخرین اخبار