رئیس دانشگاه پیام‎نور گلستان از موافقت ضمنی مسئولان برای راه‌اندازی یک مرکز بین‎المللی پیام‎نور در این استان خبر داد.

مرکز بین‎المللی پیام‎نور در گلستان راه‎اندازی می‎شود

به گزارش گلستان 24، قربان شهریاری بعد از ظهر امروز در آیین نکوداشت مقام معلم در دانشگاه پیام‎نور استان گلستان اظهار کرد: با واگذاری یک فضای مناسب نسبت به راه‎اندازی مرکز بین‎المللی دانشگاه پیام‎نور در استان گلستان اقدام خواهد شد.

وی با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید مطهری تصریح کرد: این استاد فرهیخته خدمات زیادی در راستای تعلیم داشت و شاگردان زیادی تربیت کرد، اگر بخواهیم جایگاه علم و معلم را گرامی بداریم باید برای این دو مولفه در جامعه ارزش قائل شویم، چراکه بدون معلم، علم ارزش ندارد و بدون علم نیز معلم پیشرفت نمی‎کند.

رسالت اصلی معلم پیشرفت جامعه است

رئیس دانشگاه پیام‎نور گلستان با بیان اینکه رسالت اصلی معلم پیشرفت جامعه است، افزود: در دنیایی که به عنوان عصر رسانه و اطلاعات نام‌گذاری شده، رسالت معلمان بسیار سنگین است.

شهریاری با بیان اینکه در عصر ارتباطات رقابت شدیدی بین رسانه و دانشگاه است، ابراز کرد: دانشجویان قبل از آنکه به بیانات معلم گوش فرا دهند، چشم‎شان به رسانه‎ها است، بنابراین رسالت معلمان برای انتقال دانسته‎هایشان بسیار سنگین‎تر است.

وی با بیان اینکه آموزش عالی از ارکان توسعه پایدار هر کشوری محسوب می‎شود، اظهار کرد: نقش موسسات آموزش عالی در تربیت نیروی انسانی متخصص برای نیاز آینده است.

دانشگاه پیام‎نور گلستان دارای 12 مرکز با 17 هزار دانشجو است

رئیس دانشگاه پیام‎نور گلستان بر ضرورت جهش علمی در جامعه تاکید کرد و گفت: پیام‎نور اکنون توانسته به رسالت و وظایف خودش به خوبی عمل کند و به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی کشور حدود 4 هزار هیئت علمی دارد.

شهریاری بیان داشت: دانشگاه پیام‎نور با استفاده از استادان مومن و معتقد توانسته نجیب‎ترین دانش‎آموختگان را پرورش دهد و در راستای عدالت اجتماعی، برگزاری کرسی‎های آزاداندیشی، اعتکاف و راهیان‎نور پیش‌گام باشد.

وی گفت: دانشگاه پیام‎نور با 500 مرکز داخلی و 40 مرکز بین‎المللی به جامعه انسانی خدمت می‎کند، دانشگاه پیام‎نور استان گلستان دارای 12 مرکز با 17 هزار دانشجو، 70 هیئت علمی و 200 استاد مدعو مشغول فعالیت است.

1.5 میلیارد تومان از اعتبارات دانشگاه پیام‎نور گلستان جذب نشد

رئیس دانشگاه پیام‎نور گلستان بیان داشت: نباید یک‌جانبه‎نگری و فضای تنگ‎نظری وجود داشته باشد، برگزاری کرسی در یک گوشه قرار نگیرد، در فضای دانشگاهی باید زمینه انتقاد و فضای باز سیاسی فراهم باشد تا رشد دانشجویان را شاهد باشیم، بنای دانشگاه پیام‎نور گلستان همیاری با دولت است.

به گفته شهریاری، یک میلیارد و 500 میلیون تومان از اعتبارات دانشگاه پیام‎نور گلستان در سال 1393 جذب نشده است.

وی با بیان اینکه فضای فیزیکی دانشگاه پیام‎نور در شهرستان‎های رامیان، آزادشهر، آق‎قلا و مراوه‎تپه به صورت استیجاری است، خاطرنشان کرد: با همکاری مسئولان  فضای مناسب را در اختیار دانشجویان قرار خواهیم داد.

ارسال نظر

آخرین اخبار