هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی آجا در گلستان و مازندران:

هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی ارتش در استان های گلستان و مازندران اظهار کرد: کربلا در نگاه حضرت زینب کبری (س) چیزی جز زیبائی نداشت.

تجلیل از ۱۵ پزشکیار پایور تیپ ۲۳۰

به گزارش گلستان 24،حجت الاسلام محمدحسن عبدی صبح چهارشنبه در سخنانی به مناسبت ولادت حضرت زینب کبری (س) که در مسجد امام محمد باقر (ع) تیپ ۲۳۰ شهید متاجی گرگان برگزار شد، اظهار کرد: روانشناسان معتقدند شکل گیریِ شخصیت هر فردی به سه عامل وراثت، تربیت و محیط زندگی وابسته است.

حجت الاسلام عبدی افزود: اولاً وراثت یعنی پدر و مادر و تاثیراتی که در دوران شکل گیری اولاد وجود دارد؛ ثانیاً تربیت که از جانب مربی، معلم و استاد صورت می گیرد و ثالثاً محیط که انسان در آن زندگی می کند.

وی با بیان اینکه این سه عامل زندگی انسان را می سازد، گفت: البته گاهی یک عامل بر عوامل دیگر غلبه می کند. مثلاً گاهی وراثت منفی است اما تربیت و محیط آن را جبران می کند.

وی ادامه داد: گاهی اوقات نیز قضیه برعکس است، کسانی که پدر و مادر خوبی داشته اند تحت تاثیر تربیت و محیط بد قرار گرفتند مانند پسر حضرت نوح (ع) که همه می دانیم چه سرنوشتی پیدا کرد.

رئیس عقیدتی سیاسی تیپ ۲۳۰ گرگان تصریح کرد: انسان مطلوب کسی است که این سه عامل در زندگی او کامل باشد و در این صورت زمینه کمال او فراهم می شود.

حضرت زینب (س) از زیبائی های کربلا سخن گفت

حجت الاسلام عبدی با اشاره به زندگی خواهر امام حسین (ع) بیان کرد: حضرت زینب (س) از هر سه عامل وراثت، تربیت و محیط در بهترین شرایط قرار داشت و به عبارت دیگر این مثلث در زندگی ایشان به نوعی حکم اتصال به وحی و عالم ملکوت را داشته است.

وی ادامه داد: از نظر وراثت، ایشان پدری همچون امیرالمونین (ع) و مادر همچون فاطمه زهرا (س) داشت، زیر نظر پیامبر (ص)، امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) تربیت یافت و در محیط وحی رشد پیدا کرد. به عبارت دیگر، مثلث وراثت، تربیت و محیط در زندگی حضرت زینب (س) به نوعی حکم اتصال به وحی و عالم ملکوت را دارد.

وی تصریح کرد: شخصیت ایشان به گونه ای بود که حتی نویسندگان غیر شیعه (مانند دکتر عایشه بنت الشاطی) نیز درباره اش کتاب نوشته اند و او را «قهرمان کربلا» معرفی کرده اند.

هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی در استان های گلستان و مازندران تصریح کرد: حضرت زینب (س) یک دهه همراه امام حسن مجتبی (ع) و یک دهه نیز همراه امام حسین (ع) بوده و در دوران حکومت بنی امیه، اهل بیت و از جمله ایشان مورد توجه مردم بوده اند.

حجت الاسلام عبدی یادآور شد: پس از وقایع کربلا، وقتی ایشان وارد مجلس دشمن شد جمله مشهور «ما رأیتُ الّا جمیلاً» را گفت و از زیبائی های کربلا حرف زد.

وی با طرح این پرسش که کجای کربلا از نگاه حضرت زینب (س) زیبا بود؟ گفت: باتوجه به یک نکته قرآنی، چهار نوع زیبائی وجود دارد؛ ظاهری، آزمایشی، کیفری و معنوی که زیبائی معنوی جمالی است که حضرت زینب (س) از آن سخن می گوید.

به گفته وی، از نظر حضرت زینب (س) کربلا صحنه هایی از عشق، محبت، ایمان، اخلاص، ایثار و شهادت طلبی را متجلی کرده که همگی این صفات زیبا هستند.

پزشکیاران تیپ ۲۳۰ تجلیل شدند

در ادامه مراسم با حضور امیر سرتیپ ۲ ستاد سعید اثنی عشریه فرماندهی، حجت الاسلام محمدحسن عبدی رئیس عقیدتی سیاسی، یوشع محمودی فرمانده دسته بهداری و جمعی از کارکنان پایور و وظیفه تیپ ۲۳۰ متحرک هجومی شهید متاجی گرگان حضور داشتند.

حجت الاسلام عبدی در سخنانی، روز پرستار را به تمامی پرستاران به ویژه پرستاران و پزشکیاران تیپ تبریک گفت و از زحمات آنها قدردانی کرد.

به همین مناسبت از ۱۵ پزشکیار پایور تیپ ۲۳۰ تجلیل شد.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار