نماینده ولی فقیه در گلستان:

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به اهمیت نقش زنان در عرصه های مختلف، گفت: در تاریخ اسلام بانوان نقش بسیار مهمی برعهده دارند که مهترین آن در عاشورا رقم خورده است.

مهمترین نقش بانوان در عاشورا رقم خورد

به گزارش گلستان 24،آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز(4 بهمن) در دیدار با جمعیت بانوان فرهیخته استان های شمالی کشور (قزوین، گیلان، مازندران، سمنان و گلستان) نقش زنان را بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مهم خواند و گفت: بزرگترین حادثه ای که در اسلام اتفاق افتاد کربلا بود و مهمترین مسئولیت کربلا بر عهده یک بانو گذاشته شد.

 

وی با اشاره به اینکه مهمترین جلوه عاشورا در روز عاشورا بود، افزود: در این روز امام حسین (علیه السلام) و همه یارانش به شهادت رسیدند و آنچه که مهم بود این پیام زنده بماند به جامعه منتقل شود.

 

آیت الله نورمفیدی اظهارداشت: در حادثه کربلا بنا بنی امیه بر این بود که این موضوع را از بین ببرد اما با مسئولیتی که برعهده این بانو گذاشته شد این اتفاق رخ نداد.

 

وی تصریح کرد: این حادثه از جوانب مختلفی همچون سیاسی، دینی و موقع شناسی برخوردار است.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به اهمیت نقش زنان در عرصه های مختلف، گفت: در تاریخ اسلام بانوان نقش بسیار مهمی برعهده دارند که مهترین آن در عاشورا رقم خورده است.

 

وی افزود: اگر آن طوری که اسلام به زنان نگاه کرده به مسئله توجه کنیم بسیاری از موضوعات روشن می شود.

 

 آیت الله نورمفیدی اظهارداشت: اگر می خواهیم کار ما نتیجه بخش و برای رضای خدا باشد باید بین خودمان و خدا را اصلاح کنیم.

 

وی تصریح کرد: هیئت های مذهبی نباید به دنبال جناح بازی و سیاسی کاری باشند چرا که این موضوعات باعث می شود تا شان هیئت های مذهبی پایین بیاید.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: همان گونه که در آیات و روایات آمده است یکی از نشانه های بندگان خدا این است وقتی آیات خدا را متذکر می شوند با چشم و گوش بسته با آن مواجه نمی شوند اما بالاترین ضررها را از این گروه شاهد بودیم.

 

وی افزود: اگر می خواهیم برای ترویج و تبلیغ دین فعالیت کنیم باید مطالعه داشته باشیم و با بررسی های که از قبل انجام شد وارد کار شویم.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار