در سی و پنجمین جلسه شورای شهر گرگان مطرح شد؛

در سی و پنجمین صحن علنی شورای اسلامی شهر گرگان بر توسعه و فراهم آمدن زیرساخت گردشگری به عنوان یکی از راه های افزایش اعتبارات شهرداری گرگان تأکید شد.

به گزارش گلستان24؛سی و پنجمین صحن علنی شورای اسلامی شهر گرگان، شامگاه شنبه با ارائه گزارشی از یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در تهران برگزار شد.

ابتدای جلسه، رئیس شورای اسلامی شهر گرگان اظهار کرد: نخستین جلسه‌ای شورای شهر گرگان است که  با حضور آقای دادبود برگزار می‌شود و امید داریم ‌سوابق درخشان ایشان به شهرداری گرگان منتقل شود.

فائزه عبداللهی با بیان این که حضور در نمایشگاه نخستین بار با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان انجام شد، گفت: امید داریم حضور در این نمایشگاه دستاوردهایی در حوزه گردشگری برای ما به همراه داشته باشد.

در ادامه علی اصغر یوسفی، رئیس کمیسیون گردشگری، زیست شهری و خدمات شورای اسلامی شهر گرگان، اظهار کرد: نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران تنها رویداد معتبر و شناخته شده در صحنه بین المللی در زمینه گردشگری در ایران است که علاقه مندان این صنعت را به خود جلب می کند.

این عضو شورای اسلامی شهر گرگان با اشاره به اینکه برگزاری این نمایشگاه فرصت مناسبی برای معرفی جاذبه های و قابلیت های گردشگری استان بود، افزود: غرفه داران این نمایشگاه همگی متخصصین صنعت گردشگری بودند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان اضافه کرد: نمایشگاه های گردشگری سهم بسزایی در اشاعه فرهنگ و جاذبه های طبیعی و تاریخی استان دارند و با توجه به اینکه صنعت گردشگری سومین صنعت درآمدزا در جهان محسوب می شود آشنایی و جذب سرمایه گذاران بین المللی در حوزه گردشگری برای اجرای پروژه های کلان گردشگری از اولویت های شرکت در این جشنواره بود.

ارتقاء جایگاه توریسم از اهداف شرکت در نمایشگاه گردشگری

یوسفی ادامه داد: یکی از مهمترین اهداف این نمایشگاه، ارتقاء جایگاه صنعت توریسم و ایجاد فرهنگ پذیرش گردشگر در جامعه بود و این فرصت را برای همه نهادها و تشکل ها و بخش خصوصی ایجاد کرد تا امکان معرفی و ارائه توانمندی ها و امکانات خود را به عموم مردم، موسسات و سازمان های مرتبط بدست آورند.

وی از استقبال خوب بازدیدکنندگان از غرفه گرگان در نمایشگاه خبر داد و گفت: فضای سبز و کلبه ای که در این نمایشگاه از سوی غرفه گرگان ارائه شده بود، مورد توجه بسیاری از شرکت کنندگان در این نمایشگاه قرار گرفت.

یوسفی همچنین از انعقاد تفاهنامه با برخی از استان ها در زمینه گردشگری خبر داد و افزود: به جای تبلیغات در شهر گرگان باید فضاهای تبلیغاتی را به شهرها و استان های مجاور منتقل کنیم.

در ادامه جلسه رحمان فرمانی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان، اظهار کرد: این نمایشگاه بزرگترین رویداد گردشگری کشور است و فرصت خوبی برای معرفی گرگان فراهم شد.

انتقال فضاهای تبلیغاتی گردشگری به استان های مجاور

وی ادامه داد: با توجه به این که گردشگر در مبدأ، مقصد خود را مشخص می کند بنابراین باید فضاهای تبلیغاتی برای معرفی شهر در استان های مختلف داشته باشیم و این نمایشگاه فرصت خوبی برای این کار بود.

فرمانی گفت: هر عکسی که کنار سازه بومی ما گرفته شد، تبلیغی برای شهر ما در صفحات مجازی بود و این خود به شناخته شدن شهر گرگان کمک خواهد کرد.

در ادامه حمیدرضا آقاملایی، عضو شورای اسلامی شهر گرگان اظهار کرد: با وجود نعمات خدادادی زیادی در گرگان داریم از این نعمت‌ها نتوانستیم تاکنون استفاده بهینه داشته باشیم.

وی محورهای نمایشگاه بین‌المللی گردشگری را چنین عنوان کرد: محورهای نمایشگاه شامل گل، طبیعت گردی، سلامت، کودک، خانواده، غذا، ورزش و غیره بود و غرفه هر استان محل انعکاس ظرفیت‌ گردشگری هر استان بود.

آقاملایی غرفه گردشگری گرگان را یکی از پربازدید غرفه ها برشمرد و گفت: ۲۱ کشور خارجی در این نمایشگاه حضور داشتند.

تنها راه افزایش بودجه شهر گرگان توسعه گردشگری است

در ادامه جلسه، ابراهیم جرجانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر گرگان، اظهار کرد: باید علاوه بر تبلیغات برای جذب گردشگر فضاها و زیرساخت های لازم را فراهم کنیم.

در ادامه جلسه، ناصر گرزین، عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: رهاورد حضور در این نمایشگاه باید منجر به جذب سرمایه‌گذار و تاثیر آن برگردشگری گرگان باشد.

وی با بیان این که اگر قرار است که بودجه شهرداری افزایش یابد نگاه ما باید جذب سرمایه گذار باشد، ادامه داد: در حوزه گردشگری، میراث فرهنگی اصل و شهرداری و شورای شهر فرع هستیم و برای اینکه به درآمد پایدار برسیم باید در کنار هم قرار گیریم و از ظرفیت های آنان استفاده کنیم.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار